ပါဝါ CC ဆိုတာကိုအတြင္းက်က်႐ွင္းျပျခင္းႏွင့္ ဆိုင္ကယ္အမ်ိဳးစားခြဲျခားျခင္း (by Ko Myo Zaw Oo)

March 17, 2017

CC Cubic Centimeter,အလ်ား×အနံ×အျမင့္ တစ္ စင္တီမီတာ စီ ႐ွိေသာ အံစာတံုးပံု ထုထည္ပမာဏ ကို ဆိုလိုတာပါ။ 1000cc=1 Liter(ေ၇သန္႔တစ္ဗူးစာပမာဏ)ပါ။ဘာကို ဆိုလိုခ်င္တာလဲဆိုရင္ 1000cc ႐ွိတဲ့ engine ရဲ႕ swept volume(piston အတက္အဆင္း လုပ္ေနတဲ့ေနရာ ) ေနရာကို ေရနဲ႔သာလိုက္ျဖည့္ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ ေရသန္႔တစ္ဗူးစာပမာဏ ႐ွိတဲ့ ေ၇ေတြ ျဖည့္လို႔ရပါမယ္။ ၄ လံုးထိုး ၁၀၀၀cc ဆိုရင္ piston ေတြထုတ္၊piston အတက္အဆင္းလုပ္တဲ့ေနရာေလးေတြကို ေဖာ့နဲ႔ ပိတ္ၿပီး ေရလိုက္ျဖည့္ တစ္လံုးကို 0.25 liter ႏႈန္းနဲ႔ ေလးလံုးျပည့္တဲ့အခ်ိန္မွာ 1 liter အကုန္ပါပဲ။အဲဒါကို engine ရဲ႕ displacement. လို႔ေခၚပါတယ္။engine power နဲ႔ ဘာမွ မဆိုင္ပါဘူး။သူ႔ရဲ႕ အေကာင္ size ကိုအၾကမ္းဖ်င္းေျပာတာပါ။လူနဲ႔ ဥပမာေပးရရင္ ဒီေကာင္ အရပ္ ၅ ေပ။ဒါပဲေျပာလိုက္တာပါ။ပိန္တာ၊ ဝတာ၊ သန္တာ၊မသန္တာ ဘာကိုမွ ၫႊန္းဆိုမထားပါဘူး။ဒါေပမယ့္ေသခ်ာတာကေတာ့ အရပ္ ၃ ေပေလာက္ပဲ ႐ွိတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ထက္ေတာ့ အားသန္မယ္။ အေျပးျမန္မယ္ ဒါေတာ့ မွန္းၾကည့္လို႔ ရေလာက္ပါတယ္။
cc က ဒါပဲ။ၿပီးမွ hp တို႔ torque တိုနဲ႔ ဆက္ၫႊန္းပါတယ္။ 100 hp @7000rpm,10 kg-m @6000rpm စသည္ျဖင့္ေပါ့ဗ်ာ။အဲဒီက်မွစတာပဲ ဒီေကာင္ ၅ေပ၊ဒါေပမယ့္ weight မထားေတာ့ muscle ေတြနဲ႔ အားသန္တယ္။ဟိုေကာင္ကေတာ့ ၅ေပပဲ ဒါေပမယ့္ ပိန္ပိန္ပါးပါး အေျပးေတာ့ သန္တယ္ဆရာ။အဲဒါေတြက်မွ အရည္အေသြးျပၾကတာပဲ။ဆိုင္ကယ္ရဲ႕ ဖဲ့ြစည္းပံုနဲ႔ အသံုးျပဳမႈအေပၚမူတည္ၿပီး engine ေတြ design ထုတ္ၾကရတာပါပဲ။အေျပးလား၊အၾကမ္းလား၊ၿမိဳ႕တြင္းလား၊ခရီးေဝးလား စသည္ျဖင့္ေပါ့။

အဲဒီမွာတစ္ခါ ဆိုင္ကယ္ Class ေတြ သိဖို႔လိုလာျပန္တယ္။အၾကမ္းအားျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္ ခဲြျပပါ့မယ္။

SCOOTER
အခုလက္႐ွိ click,fino,wave,zoomer,dream,X1,speed,tina,nova,sonic အားလံုးဟာ scooter ပါ။ၿမိဳ႕တြင္းကို သက္ေတာင္႔သက္သာနဲ႔ ေယာက်ၤား မိန္းမ မေရြး အလြယ္တကူ သြားႏိုင္ေအာင္ ရည္ရြယ္ထုတ္လုပ္ပါတယ္။engineေသးေသး၊ဆီစားသက္သက္သာသာ ရည္ရြယ္ခ်က္က ဒါပါပဲ။

AMERICAN(EASY)
ျမန္မာေတြ ကေတာ့ easy ဘီးလို႔ေခၚၾကတာေပါ့။ခရီးေဝးကို သက္ေတာင့္သက္သာနဲ႔ သြားႏိုင္ေအာင္ဖန္တီးထားတဲ့ Cruiser ႀကီးေတြပါ။steed,shadow,Vulcan,intruder,dragster,harleyမ်ား ပါပဲ။ခရီးေဝးေတြကို သက္ေတာင့္သက္သာ စတိုင္က်က်နဲ႔အၾကာႀကီးစီးႏိုင္ေအာင္ ေျခဆန္႔ လက္ဆန္႔ စီးလိုရေအာင္ ဖန္တီးေပးထားပါတယ္။displacement ႀကီးႀကီးနဲ႔ torque မ်ားမ်ား၊cooling efficiency ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ေပါ့။

TOURER
သူလည္း ခရီးသြားဖို႔ပါပဲ။ဒါေပမယ့္ျမန္ျမန္ ဆန္ဆန္ ေရာက္ခ်င္တဲ့လူေတြအတြက္ speed ေကာင္းေကာင္း အထုပ္အပိုးေတြအတြက္ ေနရာေတြနဲ႔ အတူ လက္ကိုင္ျမင့္ျမင့္၊ႏွစ္ေယာက္စာခံုနဲ၊ေလကာမွန္ေတြ၊အပူေပးစနစ္ေတြနဲ႔ေပါ့။Goldwing,Katana,Ninja,FJR,K1600GT,Pan Europe,Deauville တို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

OFF ROAD
လမ္းၾကမ္းစီးဖို႔ပါပဲ။ေပါ့ေပါ့ပါးပါး၊ ground clearance မ်ားမ်ား၊ေ႐ွာ့ဘား ေကာင္းေကာင္နဲ႔ေပါ့။ေပါ့ပါး သြက္လက္ ဖို႔ကိုပဲ အဓိကထားပါတယ္။DT,CRM,RMZ,KDX,Baja,Serrow,Tricker ေတြေပါ့။

RACER REPLICA
companyေတြက ပဲြဝင္ၿပိဳင္တဲ့ ဘီးေတြကို အျပင္လူေတြလည္း စီးပါေစေတာ့ ဆိုၿပီးပံုစံတူ၊ အရည္အေသြး နည္းနည္း ေလွ်ာ့ထုတ္ေပးလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။အေျပးဆံုး class ပဲေပါ့ Aerodynamic ျဖစ္ေအာင္ လက္ကိုင္ႏွိမ့္၊foot pag ျမႇင့္ထားေတာ့ ေရ႐ွည္ မစီးႏိုင္ဘူး ေညာင္းလို႔။CBR,GSX,YZF,ZXR,SS1000R,F4 အစ႐ွိသျဖင့္ဖင္ကုန္းၿပီး စီးရတဲ့ ဖင္ကုန္းဘီးေတြေပါ့။

NAKED
racer replica ေတြနဲ႔ engine တူတာမ်ားပါတယ္။စြမ္းေဆာင္ရည္လည္း တူပါတယ္။handle bar နဲ႔ျဖစ္သြားတယ္၊fairing(cover)ေတြခြၽတ္ပစ္လိုက္တယ္။ဖင္ထိုင္ခံု two step မဟုတ္ေတာ့ပဲ တစ္ဆက္တည္းျဖစ္သြားတယ္။cover မပါေတာ့တဲ့အခါ engine ကို ေျပာင္ေျပာင္လက္လက္ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးထားတယ္ ။ ေျပးတာကေတာ့ ေျပးတာပဲ။CB4,INAZUMA,XJR,ZEPHYR,MONSTER. တို႔ပဲျဖစ္ၾကပါတယ္။

ေနာက္ပိုင္းထပ္ထြက္လာတဲ့ class ေတြက Sport touring
(Hayabusa,Concord,K1300S) နဲ႔ Adventure Class(R1200 GS,Tiger,Tenere)တို႔လည္းထပ္ထြက္လာပါတယ္။ဆိုလိုခ်င္တာက သူ႔အသံုးနဲ႔သူပါ။ RacerReplica နဲ႔Scooter ဘယ္ဟာ ပိုေျပးလဲ ဆိုတာတို႔၊Off road နဲ႔ Naked ၿပိဳင္ဆဲြမလား ဆိုတာေတြဟာ သဘာဝ မက်လို႔ပါ။
အခုလည္း ဆိုင္ကယ္ ခ်စ္ရင္ ႒ာန္က႐ိုင္းက်က် ခ်စ္တတ္ေအာင္ ႐ွင္းျပရတာပါ။
အားလံုးပဲ ဆိုင္ကယ္ဗဟုသုတ နဲ႔ ျပည့္စံုပါေစ။
by Myo Zaw Oo

ေနာက္ထပ္ သတင္အသစ္မ်ားကို ၾကည့္ခ်င္တယ္ဆိုရင္လဲ့ ဒီ Myanmar Motorcycle Page ေလးကို Like လုပ္ပီး Follow ႏွိပ္ထားဖို႔မေမ့နဲ႔ေနာ္

No comments:

Post a Comment

 
Designed BY Myanmar MotorCycle