ဘာလင္အေျခစိုက္ ဂ်ာမန္ကားကုမၸဏီ BMW ရဲ႕ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ ဌာနခြဲျဖစ္တဲ့ BMW Motorrad ဟာ ၎တို႕ရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ S1000RR ကို
မထုတ္ႏိုင္ ခင္မွာ ဂ်ပန္ Superbike တစ္စီးကို Reverse Engineering
လုပ္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒီသတင္းဟာ BMW Motorrad ရဲ႕ အတြင္းလူမ်ားထံမွာၾကားသိခဲ့ရတာျဖစ္ၿပီး BMW က အတိအလင္းေၾကျငာခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး။ ေၾကျငာမွာလည္းမဟုတ္ပါဘူး။ ဂ်ာမန္ အင္ဂ်င္နီယာေတြ Reverse Engineering လုပ္ႏိုင္ရေအာင္ ဂ်ပန္ ဆိုင္ကယ္ေတြက Quality ေကာင္းရဲ႕လား လို႔ေမးလာရင္... သိပ္ေကာင္းတာေပါ့လို႔ ေျဖလို႔ရပါတယ္။
အဓိကကေတာ့ Reliability ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရမႈမွာ ဂ်ပန္ဆိုင္ကယ္ေတြကို ဘယ္ႏိုင္ငံကမွ မမွီပါဘူး။ ဥေရာပဆိုင္ကယ္ေတြဟာ
ဂ်ပန္ဆိုင္ကယ္ေတြထက္ Performance နဲ႔ Luxury Aids ေတြမွာ သာေပမယ့္
ကာလတာ႐ွည္ Reliable ျဖစ္မႈ နဲ႔ Maintenance
နည္းပါးမႈေတြမွာေတာ့ယွဥ္လို႔မရပါဘူး။ (ဥေရာပဘီးေတြဟာ Factory
Setting မွာကတည္းက Performance ေကာင္းၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္
မိမိစိတ္ႀကိဳက္ Tuning လုပ္ႏိုင္တဲ့ေနရာမွာေတာ့
ဂ်ပန္ဘီးေတြကပိုသာပါ တယ္။) ဒီအခ်က္ေတြေၾကာင့္ပဲ Superbike ေလာကမွာ
ဂ်ပန္ဘီးအမ်ားစုက စိုးမိုးႏိုင္တာပါ။ ကုမၸဏီ ရဲ႕ ဓန အင္အား
ေတာင့္တင္းခိုင္မာမႈ၊ ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ အႏိုင္ရၿပီး
ဗိုလ္စြဲႏိုင္မႈေတြဟာ ဆိုင္ကယ္ေတြကို Build Quality
ေကာင္းေကာင္း၊ ေစ်းသက္သက္သာသာနဲ႔ Performance ေကာင္းစြာ
ထုတ္လုပ္ႏိုင္ေစပါတယ္။ Honda လည္း တစ္ခ်ိန္က British ဘီးေတြကို
Reverse Engineering လုပ္ခဲ့ရတာ ပဲေလ။စစ္ၿပီးေခတ္ ၁၉၄၇ နဲ႔ ၁၉၄၈
ခုႏွစ္ေတြမွာ Triumph နဲ႔ BSA ဘီးေတြကို Reverse Engineering လုပ္
ခဲ့ၾကပါတယ္။ Reverse Engineering လုပ္ျခင္းျဖင့္ စက္ပစၥည္းတစ္ခုရဲ႕
ေကာင္း ကြက္ ဆိုးကြက္ အားသာခ်က္ အားနည္းခ်က္ေတြ ကိုသိၿပီး
မိမိရဲ႕စက္ပစၥည္းကို အားနည္းခ်က္ေတြေ႐ွာင္ၿပီး အေကာင္းဆံုး
ထုတ္လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ Reverse Engineering
ျပဳလုပ္ျခင္းရဲ႕ရလဒ္ ေတြေပါ့။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ BMW Motorrad က လက္႐ွိ
Superbike Class မွာ ေအာင္ ျမင္ေနတဲ့ ဂ်ပန္ဘီးေတြကို
အာ႐ုံက်ခဲ့တာမဆန္းပါဘူး။ BMW Motorrad ဟာ သူတို႕ရဲ႕
ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ Category မွာ လစ္ဟာေနတဲ့ Superbike Class
ကိုထုတ္လုပ္ဖို႔ Project ကို ၂၀၀၅ မွာစတင္ခဲ့ပါတယ္။ ဆိုေတာ့ကာ
ဒီအတိုင္း ရမ္းသမ္းထုတ္လိုက္လို႔မျဖစ္ပါဘူး၊ ေစ်းကြက္မွာမေပါက္ပဲ
ပလံုသြားႏိုင္ပါ တယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္အဲ့ဒီအခ်ိန္
ေစ်းကြက္မွာနာမည္ႀကီးေနတဲ့ ဂ်ပန္ Superbike ၄စီး ျဖစ္တဲ့ Honda
CBR1000RR, Yamaha R1, Kawasaki ZX10R နဲ႔ Suzuki GSX R1000 ေတြကို
စဥ္းစားခဲ့ၾကပါတယ္။
BMW ဟာ အီတလီရဲ႕ MV Agusta F4 နဲ႔ Ducati L
Twin ေတြထက္ ဂ်ပန္ Inline 4 Superbike ေတြကို ဘာေၾကာင့္
မ်က္စိက်ခဲ့ရတာလဲဆိုတာ ေမးစရာျဖစ္လာ ပါတယ္။ ပထမအခ်က္ကေတာ့
ဂ်ပန္ဘီးေတြဟာ အေပၚကေျပာခဲ့သလိုပဲ Reliable, Maintenance နဲ႔
Performance အခ်ိဳးက်မႈေတြမွာ အေကာင္းဆံုးအေန
အထား႐ွိၾကပါတယ္။ ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့ Inline 4 Cylinder အင္ဂ်င္ေတြရဲ႕ High End Top Speed နဲ႔ Acceleration ေတြရဲ႕ အဓိကအားသာခ်က္ေၾကာင့္ျဖစ္ ပါတယ္။ Ducati ရဲ႕ L Twin အင္ဂ်င္ဟာ Torque အား အလြန္ေကာင္းေပမယ့္ High End Power မွာေတာ့ Inline 4 Cylinder အင္ဂ်င္ေတြကို မမွီပါဘူး။ ( Torque အားေကာင္းတဲ့အတြက္ အ႐ွိန္ေလွ်ာ့ၿပီး ျပန္တင္ရာမွာ ခဏေလးနဲ႔ Top Speed ကို ေရာက္ေပမယ့္ Top Speed ရဲ႕ အလြန္ Acceleration မွာေတာ့ Inline 4 ေတြ ကိုမမွီပါဘူး။ အေကြ႔အေကာက္မ်ားတဲ့ လမ္းေတြမွာ L Twin က သာႏိုင္ေပမယ့္ လမ္းေျဖာင့္ေပၚမွာ ဂီယာကုန္ လီဗာကုန္ေမာင္းၾကတဲ့အခါ Inline 4 က တစ္ျဖည္းျဖည္းနဲ႔ေက်ာ္တက္သြားမွာပါ။) အဲ့ဒါေတြေၾကာင့္ BMW က Inline 4
Cylinder အင္ဂ်င္ကိုပဲ ေရြးခ်ယ္ခဲ့တာပါ။ MV Agusta ရဲ့ F4 ကို
မေရြးခ်ယ္ရျခင္း အေၾကာင္းကေတာ့ F4 ရဲ႕ Radial Valves အင္ဂ်င္ဟာ ႐ိုး႐ိုး Pent Roof Valvesေတြနဲ႔ Performance မွာ သိသိသာသာႀကီး မျခားနားတဲ့အျပင္ ပ်က္စီးႏိုင္ေျခလည္းမ်ားျပားၿပီး Maintenance လည္း မ်ားျပားလို႔ပါ။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ BMW
ဟာ ၎တို႔ရဲ႕ Superbike Project အတြက္ ဂ်ပန္ Inline 4 Cylinder Superbike
ေတြ ကိုပဲ Reverse Engineering လုပ္ဖို႔ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ပထမဆံုးအေနနဲ႔ ဂ်ပန္ Superbike ျဖစ္တဲ့ Honda ရဲ႕ နာမည္ႀကီး Fireblade
ေခၚ CBR1000RR ကိုေလ့လာၾကည့္ၾကပါတယ္။ CBR1000RR ဟာ 1992 မွာစတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့တဲ့ Honda ရဲ႕ ပထမဦးဆံုး Superbike ျဖစ္တဲ့ CBR900RR ကေန ဆင္းသက္လာတာပါ။ CBR900RR ဟာ Honda ရဲ႕ ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ CB750
Inline 4 Cylinder အင္ဂ်င္ကို အေျခခံၿပီးတည္ေဆာက္ထားတာပါ။ 893cc, Inline 4 Cylinders, Liquid Cooled, Keihin Carburetor ေလးလံုးတြဲနဲ႔ CBR900RR ဟာ Honda ရဲ႕ ပထမဦးဆံုး Superbike တစ္စီးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ 1992 မွ 2003 အထိ CBR900RR, CBR919RR, CBR929RR, CBR954RR တို႔ကို အဆင့္ဆင့္တိုးတတ္ေျပာင္းလဲထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ 2004 ခုႏွစ္မွာေတာ့ မ်ိဳးဆက္သစ္ Superbike အျဖစ္ CBR1000RR ကို စတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ 2005 ေမာ္ဒယ္ CBR1000RR ဟာ Fireblade Superbike မ်ိဳးဆက္မွာေတာ့ ၇ ဆက္ေျမာက္မ်ိဳးဆက္ျဖစ္ၿပီး CBR1000RR series မွာေတာ့ ဒုတိယေျမာက္မ်ိဳးဆက္ျဖစ္ပါတယ္။ 998cc, Inline 4, Liquid Cooled, Dual Stage EFi နဲ႔ 2005 CBR1000RR ဟာ 459 lbs ေလးလံၿပီး ျမင္းေကာင္ေရ 172 HP ကို RPM 11000 မွာထုတ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ 0 to 60 mph ကို 2.7 seconds နဲ႔အေရာက္ေမာင္းႏိုင္ၿပီး
အျမင့္ဆံုးအျမန္ ႏႈန္းအျဖစ္ 285 km/h အထိေမာင္းႏွင္ႏိုင္ပါတယ္။
ထူးျခားခ်က္အျဖစ္ HESD ေခၚ Honda Electronic Steering Damper ပါဝင္လာေပမယ့္ BMW က မေရြးခ်ယ္ခဲ့ပါဘူး။ အေလးခ်ိန္စီးလြန္းတာနဲ႔ Undertail Exhaust အထားအသို ပံုစံမ်ားကို သေဘာမက်ဘူးလို႔ သံုးသပ္ရပါတယ္။
ဒုတိယအေနနဲ႔ Yamaha ရဲ့ R1 ကိုေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါမွာ R1 ဟာ 1987 ခုႏွစ္
FZR 1000 ကေန ဆင္းသက္လာတာလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ 1996 ခုႏွစ္မွာ
Superbike ပိုပီသတဲ့ YZF1000R ကို ေျပာင္းလဲ ထုတ္လုပ္ခဲ့ၾကၿပီး 1998
မွစတင္ကာ R1 နာမည္နဲ႔ထုတ္လုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ 2005 ေမာ္ဒယ္ R1 မွာ
မ်ိဳးဆက္ ၄ ဆက္ေျမာက္ ေမာ္ဒယ္ျဖစ္ၿပီး အျမင့္ဆံုး
အျမန္ႏႈန္းအျဖစ္ 288 km/h အထိေမာင္းႏွင္ႏိုင္ပါတယ္။ 10500 RPM မွာ 172 HP ထုတ္ေပးႏိုင္ၿပီး Ram Air နဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ 180 HP အထိထုတ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဓိက အားနည္းခ်က္အေနနဲ႔ 5 Valves per Cylinder အျဖစ္ Valves အလံုး ၂၀ ပါဝင္ၿပီး
Undertail Exhaust System နဲ႔တည္ေဆာက္ထားပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေတြရယ္
ၿပီးေတာ့0 to 60 mph ကို 3.04 seconds အထိ အခ်ိန္ယူရတဲ့အခ်က္ေတြေၾကာင့္ BMWက မေရြးခ်ယ္ခဲ့တာလို႔ သံုးသပ္ရပါတယ္။ တတိယအေနနဲ႔ Kawasaki ရဲ့ ZX10Rကို ေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါမွာေတာ့ ZX10R ဟာ 1984 ခုနွစ္ GPZ900R ကေနဆင္းသက္လာတာကိုေတြ႔ရပါတယ္။ 1994 ခုႏွစ္မွာ ZX 9R အျဖစ္ထုတ္ခဲ့ၿပီး 2004 မွစတင္ကာ Kawasaki ရဲ႕ 1000cc Superbike အျဖစ္ ZX10R ကို စတင္ ထုတ္ခဲ့တာေတြ႔ရပါတယ္။ 2005 ေမာ္ဒယ္ ZX10R ဟာ 2004 ေမာ္ဒယ္နဲ႔ သိပ္ၿပီးမကြဲျပားလွပါဘူး။ 178 HP အထိထုတ္ေပးႏိုင္ၿပီး Wet Weight 432 lbs
ပဲ ေလးလံပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီဇိုင္းသိပ္မလွတာရယ္ Undertail Exhaust
နဲ႔ 0 to 60 mph ကုိ 3.12 seconds အထိ အခ်ိန္ယူရတာေတြက BMW အတြက္ေတာ့ စိတ္ပ်က္သြားေစခဲ့ပါတယ္။
စတုတၳအေနနဲ႔ Suzuki GSX R1000 ကို ေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါမွာေတာ့ BMW အတြက္ လံုးဝကိုေက်နပ္စရာျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ Suzuki ရဲ႕ GSX R1000 ဟာ 1986 ခုႏွစ္ထုတ္ GSX R1100 ကေနဆင္းသက္လာတာပါ။ 2001 ခုႏွစ္မွစတင္ၿပီး ထုတ္လုပ္ခဲ့တဲ့ Suzuki ရဲ႕ 1000cc Superbike GSX R1000 ဟာ 2005 ခုႏွစ္မွာ
မ်ိဳးဆက္ ၃ ဆက္ေျမာက္႐ွိခဲ့ပါၿပီး။ K5 ေခၚ 2005 ေမာ္ဒယ္ GSX R1000
မွာ 998.6cc , Inline 4, Liquid Cooked, Fuel Injection နဲ႔ Slipper
Clutch ဂီယာ ၆ ခ်က္ ပါဝင္ပါတယ္။ Seat Height မွာ 810mm ႐ွိၿပီး အျခား
Superbike ေတြနဲ႔ယွဥ္ရင္ Seat Height နိမ့္တဲ့အတြက္ Rider ကို သက္ေတာင့္သက္သာျဖစ္ေစပါ
တယ္။Wet Weight 439 lbs ေလးလံၿပီး အျမင့္ဆံုးအျဖစ္ 286 mph အထိေမာင္းႏွင္ႏိုင္ပါတယ္။ ျမင္းေကာင္ေရ 177 HP အထိထုတ္ေပးႏိုင္တဲ့ GSX R1000 ဟာExhaust ကို အျခား Superbike ေတြလို Undertail ပံုစံမဟုတ္ပဲ ညာဘက္ေဘးမွာ တစ္ေျပာင္းတည္းထြက္ေနတဲ့ Side Exhaust System အျဖစ္နဲ႔ ေတြ႔ျမင္ရပါတယ္။ ဒီအခ်က္ဟာ အင္ဂ်င္ရဲ႕အပူေငြ႔ေတြကို ဖင္ထိုင္ခံုေအာက္မွာ မေအာင္းေစပဲ ေဘးဘက္ကေနပဲ ေလစီးေၾကာင္းနဲ႔အတူ Air Cooling Effect ကိုေပးႏိုင္တာေတြ႔ရပါတယ္။ ေဘာ္ဒီကာဗာေတြကို ေလခြင္းအားေကာင္းေစေအာင္ ေသ
ခ်ာတြက္ခ်က္ၿပီး ထုတ္လုပ္ထားတာကိုေတြ႔ရပါတယ္။ Seat Height နိမ့္တဲ့ အတြက္လည္း Rider ဟာ ဆိုင္ကယ္ရဲ႕ ေဘာ္ဒီထဲမွာဝပ္ေနၿပီး ေလရဲ႕တြန္းကန္အားေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္တာကိုေတြ႔ရပါတယ္။ အဓိကအခ်က္ကေတာ့ Australian Rider တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ Troy Corser ဟာ 2005 ခုႏွစ္ Superbike
World Championship ၿပိဳင္ပြဲမွာ Suzuki GSX R1000 ကို ေမာင္းႏွင္ၿပီး
Champion ျဖစ္ခဲ့တဲ့အခ်က္ပါပဲ။ ေနာက္ၿပီး နာမည္ႀကီး British Rider တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ Guy Martin
ဟာ Isle of Man (Tourist Trophy) ၿပိဳင္ပြဲမွာ GSX R1000 ကို 2003
ခုႏွစ္ကေန 2014 အထိ ေတာက္ေလွ်ာက္
ေမာင္းႏွင္ၿပီးၿပိဳင္ပြဲဝင္ခဲ့တဲ့ အခ်က္လည္းပါပါတယ္။ (Guy Martin ဟာ ၾကားထဲမွာ တစ္ႏွစ္ပဲ CBR1000RR ကို ေျပာင္းၿပီး ေမာင္းခဲ့ပါတယ္။)
ဒီအခ်က္ေတြေၾကာင့္ BMW ဟာ 2005 ေမာ္ဒယ္ GSX R1000 ကို Reverse
Engineering ျပဳလုပ္ဖို႔ေရြးခ်ယ္ခဲ့ပါတယ္။ ဂ်ာမန္အင္ဂ်င္နီယာေတြဟာ
GSX R1000 ကို အင္ဂ်င္ပါမက်န္
တစ္စစီျဖဳတ္ခ်ၿပီးေလ့လာခဲ့ၾကပါတယ္။S1000RR ရဲ႕ အင္ဂ်င္ကို
တည္ေဆာက္ႏိုင္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာလည္း GSX R1000 ရဲ႕ ဖရိမ္ အတြင္းမွာ
တပ္ဆင္ၿပီးစမ္းသပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ S1000RR ကိုတစ္စီးလံုး အေန အထားနဲ႔
အျပည့္အစံု ထုတ္လုပ္ႏိုင္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ Performance ေတြကို
ႏိႈင္း ယွဥ္ဖို႔ GSX R1000 ရဲ႕ Performance ေတြကို စံအျဖစ္ Benchmark
ထားခဲ့ၾကပါ တယ္။
ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ Performance အလြန္ေကာင္းတဲ့
S1000RR ကိုေအာင္ျမင္စြာထုတ္လုပ္ႏိုင္ခဲ့ၾကၿပီး ေစ်းကြက္မွာလည္းေနရာရခဲ့ပါတယ္။
2005 ခုႏွစ္မွာ စတင္ခဲ့တဲ့ BMW Superbike Project ဟာ 2009 ခုႏွစ္မွာ
S1000RR အျဖစ္ထြက္ေပၚလာၿပီး 2010 ခုႏွစ္မွာေတာ့ Motorcycle News,Cycle World, Motorcyclist အစ႐ွိတဲ့ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ မဂၢဇင္းမ်ားက အေကာင္းဆံုးေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ အျဖစ္ ဆုတံဆိပ္မ်ားေပးအပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။
Bore 80mm နဲ႔ Stroke 49.7mm ႐ွိတဲ့ S1000RR ဟာ Inline 4 Cylinder အင္ဂ်င္ေတြထဲမွာေတာ့ Over Square အျဖစ္ဆံုးျဖစ္ၿပီး အျမင့္ဆံုး RPM ျဖစ္တဲ့
14000 RPM မွာ 199HP ကိုထုတ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ Rider အတြက္ Electronic
Aids ေတြအမ်ားအျပားပါဝင္လာတဲ့ S1000RR ဟာ Racing အတြက္လည္း
အလြယ္တကူ Tuning လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္ ၿပိဳင္ပြဲအျဖစ္ Isle
of Man (Tourist Trophy) ၿပိဳင္ပြဲမွာ Superbike Race, Senior TT Race နဲ႔
Superstock Race ေတြမွာ ဗိုလ္စြဲလွ်က္႐ွိပါေၾကာင္း တင္ျပရင္း BMW S1000RR ရဲ႕ လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္မ်ားအေၾကာင္းကို ဒီေနရာမွာပဲ နိဂံုးခ်ဴပ္လိုက္ပါတယ္
အားလံုးပဲဆိုင္ကယ္ဗဟုသုတေတြနဲ႔ျပည့္ဝၾကပါေစ
Sharing knowledge is developing mankind
Lawrence Peace
ေနာက္ထပ္ သတင္းအသစ္မ်ားကို ၾကည့္ခ်င္တယ္ဆိုရင္လဲ့ ဒီ Myanmar Motorcycle Page ေလးကို Like လုပ္ပီး Follow ႏွိပ္ထားဖို႔မေမ့နဲ႔ေနာ္
ေနာက္ထပ္ သတင္းအသစ္မ်ားကို ၾကည့္ခ်င္တယ္ဆိုရင္လဲ့ ဒီ Myanmar Motorcycle Page ေလးကို Like လုပ္ပီး Follow ႏွိပ္ထားဖို႔မေမ့နဲ႔ေနာ္
No comments:
Post a Comment