The World's Most Dangerous Motorbikes Racing
Isle of Man Tourist Trophy လို႔ေခၚတဲ့ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ၿပိဳင္ပြဲပါ။ဗိတိန္နဲ႔အိုင္ယာလန္ၾကားမွာ႐ွိတဲ့ Isle of Man ဆိုတဲ့ကြၽန္းေလးေပၚမွာႏွစ္တိုင္းလုပ္ပါတယ္။ 1907 ခုႏွစ္ကစၿပီးႏွစ္တိုင္းက်င္းပခဲ့တာအခုဆိုရင္ႏွစ္ေပါင္း 106 ႏွစ္႐ွိပါၿပီး။ကြၽန္းေပၚမွာ႐ွိတဲ့ႏွစ္လမ္းသြားလမ္းမေလးကိုပိတ္ၿပီးၿပိဳင္ၾကတာပါ။စက္ဝိုင္းပံု race track ဟာအစကေနအဆံုးထိ 37.73 မိုင္႐ွိပါတယ္၊စုစုေပါင္း 6ပတ္ၿပိဳင္ရပါတယ္၊37.73 မိုင္႐ွည္တဲ့ၿပိဳင္လမ္းဟာကြၽန္းေပၚမွာေနတဲ့လူေတြသံုးတဲ့႐ုိး႐ုိးေပတရာလမ္းမေလးပါ။ပင္လယ္ေရျပင္ထက္ျမင့္တဲ့ေတာင္ေပၚလမ္းေနရာေတြ႐ွိသလိုကုန္းဆင္းေတြလည္း႐ွိပါတယ္။ႏွစ္တစ္ႏွစ္ရဲ႕ May လေနာက္ဆံုးအပတ္နဲ႔ June ပထမဆံုးအပတ္ေတြမွာၿပိဳင္ရပါတယ္။ Mayလေနာက္ဆံုးအပတ္ကို practice ေလ့က်င့္တဲ့ရက္သတၱပတ္အျဖစ္သတ္မွတ္ၿပီး June ပထမဆံုးအပတ္ကိုေတာ့ၿပိဳင္ပြဲက်င္းပပါတယ္။
ၿပိင္ပြဲအမ်ိဳးအစားကေတာ့ Time-trial လို႔ေခၚတဲ့အခ်ိန္နဲ႔ၿပိဳင္ရတာပါ။ဆိုင္ကယ္တစ္စီးနဲ႔တစ္စီးမိနစ္အနည္းငယ္စီခြာၿပီးတာလႊတ္ေလ့႐ွိပါတယ္။စုစုေပါင္း6ပတ္ၿပိဳင္ရၿပီး အခ်ိန္အနည္းဆံုးေမာင္းႏိုင္တဲ့လူကႏိုင္ပါတယ္။ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ ဆိုင္ကယ္အမ်ိဳးအစား ကိုအဓိကအားျဖင့္ 5မ်ိဳးခြဲထားပါတယ္။ Senior,Superbike, Superstock,Supersport နဲ႔ Lightweight အမ်ိဳးအစားေတြပါ။600cc Sidecar ၿပိဳင္ပြဲလည္းပါ ပါတယ္၊ႏွစ္ေယာက္တြဲစီးရတာပါ။Senior,Superbike,Superstock ကCylinder ေလးလံုးထိုး Engine power 1000cc ဆိုင္ကယ္ေတြပါ။ Twin Cylinder ကိုေတာ့ 1200cc အထိသက္မွတ္ေပးထားပါတယ္။ Ducati Superbike 1198R, Panigale R ေတြနဲ႔ဝင္ၿပိဳင္တဲ့လူေတြလည္း႐ွိပါတယ္။ Superbike ၿပိဳင္ပြဲကအျမင့္ဆံုးပါ။ ျမင္းေကာင္ေရ 220 HP 230 HP အထိထြက္ေအာင္ Modification လုပ္ခြင့္႐ွိပါတယ္။ Senior ကေတာ့ Superbike ထက္နိမ့္ၿပီး ျမင္းေကာင္ေရ200 HP အထိထြက္ၾကပါတယ္။ Superstock ကေတာ့ ေစ်းကြက္ျဖန္႔ Superbike 4 Cylinder 1000ccသို႔ Twin Cylinder 1200cc ေတြကို အနည္းငယ္ပဲ Modified ခြင့္႐ွိပါတယ္။
အမ်ားစုကေတာ့ BMW S1000RR ကိုပဲေရြးခ်ယ္ၾကတာမ်ားပါတယ္။ S1000RR က Stock မွာကတည္းက 193 HP ထြက္ေနေတာ့ မဟာအား သာခ်က္ႀကီးလိုျဖစ္ေနတာေပါ့။ ့Supersport က ေလးလံုးထိုး 600cc ပါ(HONDA
CBR600RR နဲ႔ YAMAHA R6 တို႔လိုဆိုင္ကယ္ေတြေပါ့)။ Supersport မွာ 3
Cylinder အတြက္ 675cc ကိုခြင့္ျပဳေပးထားပါတယ္။ Triumph ရဲ႕ Daytona 675 ေတြဝင္ၿပိဳင္ခြင့္ရသြားတာေပါ့။Lightweight က twin cylinder 650cc ပါ(ဥပမာ KAWASAKI NINJA 650R, Suzuki SV650, CFmoto 650R)Sidecar ကေတာ့ 600cc ပါ။ အခုေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့
ဘက္ထရီနဲ႔ေမာငး္ရတဲ့ Electric Bike နဲ႔ Classic 250cc ၿပိဳင္ပြဲေတြ
ထပ္တိုးလာပါတယ္။ျပိဳင္ပြဲအမ်ားဆံုးႏိုင္တဲ့စံခ်ိန္တင္ထားတဲ့သူကေတာ့ Joey Dunlop(Michael Dunlop ရဲ႕အဘိုး)ျဖစ္ၿပီး 26ပြဲႏိုင္ထားပါတယ္။ဒုတိယကေတာ့အခုလက္႐ွိ Champion John McGuinness ျဖစ္ၿပီး ပြဲ20ႏိုင္ထားပါတယ္။အျမန္ဆံုးစံခ်ိန္လည္း John McGuinness ပဲတင္ထားတာပါ၊37.73 မိုင္ၿပိဳင္လမ္းကို 17:03 မိနစ္နဲ႔အျမန္ဆံုးစံခ်ိန္ တင္ထားၿပီး ပွ်မ္းမွ်အျမန္ႏႈန္းက213.5 km/h ပါ။
အႏၲရာယ္မ်ားရျခင္းအေၾကာင္းအရင္းကၿပိဳင္ပြဲလမ္းမ ဟာMoto GPလိုsafetyျဖစ္ေအာင္အထူးျပဳလုပ္ထားတာမဟုတ္ပါဘူး။ၿမိဳ႕ေလးထဲကရုိးရုိးလမ္းမေလးမွာၿပိဳင္ရတာေၾကာင့္ပါ။ႏွစ္လမ္းသြားက်ဥ္းေျမာင္းတဲ့လမ္ေလးဟာ အေကြ႔ေပါင္း 264
ေကြ႕႐ွိၿပီး
လမ္းေဘးမွာလည္းေက်ာက္နံရံေတြျခံစည္း႐ုိးတိုင္ေတြဓာတ္တိုင္နဲ႔တယ္လီဖုန္းတိုင္ေတြျပည့္ႏွက္ေနတာပါ။အဲ့ေလာက္အႏၲာရယ္မ်ားတဲ့လမ္းေလးမွာေမာင္းတဲ့အျမန္ႏႈန္းဟာ
တစ္နာရီကို ကီလိုမီတာ 320ေက်ာ္၊တစ္နာရီ မိုင္200ေက်ာ္႐ွိပါတယ္။
Full Throttle ပါ ၊ဆိုင္ကယ္ကိုလီဗာအဆံုးတင္ၿပီးေမာင္းၾကတာပါ။ဆိုင္ကယ္သမားေတြလည္းအသကုန္ေမာင္းၾကသလို၊ၾကည့္တဲ့ပရိတ္သတ္ကလည္းအသက္စြန္႔ၿပီးၾကည့္ၾကတာပါ။ၿပိဳင္ပြဲရာသီေရာက္ရင္တစ္ကမာၻလံုးကဆိုင္ကယ္သမားေတြဆိုင္ကယ္ခ်စ္သူေတြလာၾကည့္ၾကပါတယ္။ၿဗိတိန္နဲ႔အိုင္ယာလန္ကပရိတ္သတ္ေတြကေတာ့သူတို႔ဆိုင္ကယ္ေတြကိုဇက္ႀကီးနဲ႔တင္လာၿပီးကို ၾကည့္ၾကတာပါ။ၿပိဳင္ပြဲမစခင္ Sunday တစ္ရက္ကို Mad Sunday လို႔သတ္မွတ္ၿပီးၿပိဳင္ပြဲလမ္းေၾကာင္းကိုလံုးဝပိတ္ တစ္လမ္းသြားသတ္မွတ္ၿပီး လာၾကည့္တဲ့ပရိတ္သတ္ေတြ ဆိုင္ကယ္ခ်စ္သူေတြကိုစိတ္ႀကိဳက္ေမာင္းခြင့္ေပးပါတယ္။သတ္မွတ္ထားတဲ့ Sportbike(ၿပိဳင္ဆိုင္ကယ္ျဖစ္ရမယ္) Safety Equipment (Helmet,Racing Jecket,Racing Boots,Gloves )ေတြဝတ္ၿပီးမွေမာင္းခြင့္ေပးပါတယ္။တစ္ႏွစ္မွတစ္ခါလုပ္တဲ့ Mad Sunday ကိုေစာင့္ေနတဲ့ကမာၻအရပ္ရပ္ကဆိုင္ကယ္သမားေတြအမ်ားႀကီးပါ။ၿပီးရင္ေတာ့ၿပိဳင္ပြဲစပါၿပီး၊တစ္နာရီမိုင္ 200ေလာက္ေမာင္းေနတဲ့ဆိုင္ကယ္ေတြကိုလမ္းမေဘးေလးကေနကပ္ၿပီးၾကည့္ၾကတာပါ။မေတာ္တဆျဖစ္လို႔ဆိုင္ကယ္ crash ျဖစ္တဲ့အခါပရိတ္သတ္ေတြလည္းထိပါတယ္။တစ္ခ်ိဳ႕အသက္ပါေသဆံုးတဲ့သူေတြ႐ွိပါတယ္။ 1907 ခုႏွစ္ကေန 2013 ထိ ႏွစ္ေပါင္း106ႏွစ္အတြင္းေသဆံုးသူေပါင္း ဆိုင္ကယ္သမားေရာ ပရိတ္သတ္ပါ အပါအဝင္အားလံုး 240 ႐ွိပါတယ္။
မႏွစ္က Sidecar သမားအဖိုးႀကီးႏွစ္ေယာက္ Accident မွာေသဆံုးသြားပါတယ္။ေမာင္းတဲ့သူေရာေဘးက passenger ေရာ ႏွစ္ေယာက္လံုးပါ၊Practice လုပ္ရင္းျဖစ္သြားတာပါ။ဒါေတာင္တကယ့္ၿပိဳင္ပြဲမဟုတ္ေသးပါဘူး၊အဖိုးႀကီးႏွစ္ေယာက္ကလည္းဟိုးငယ္ငယ္ေလးထဲကၿပိဳင္လာတဲ့ ဝါရင့္ႀကီးေတြပါ။ပရိတ္သတ္ေတြထိတာလည္းမႏွစ္ကအမ်ားဆံုးပါ၊ဆိုင္ကယ္ကပရိတ္သတ္ေတြဆီကို လြင့္ထြက္လာၿပီးမွန္တာပါ၊ ပရိတ္သတ္အားလံုး 11ေယာက္နဲ႔ဆိုင္ကယ္သမားပါေဆး႐ုံတင္လိုက္ရပါတယ္၊တစ္ေယာက္မွေတာ့မေသပါဘူး။ၿပိဳင္လမ္းမေဘးမွာလည္းေသဆံုးသြားတဲ့သူေတြရဲ႕အထိမ္းအမွတ္ မွတ္တိုင္ေလးေတြအမ်ားႀကီးပါ။ၿပိဳင္ပြဲဆုေၾကးေငြကမျဖစ္စေလာက္ေလးပါ၊ Isle of Man ၿမိဳ႕ကေပးတာအျမင့္ဆံုး Senior တန္းမွာပထမဆုမွ ေပါင္ေငြ 20000 ေလာက္ေလးရတာပါ။ဆုေၾကးေပးပံုကဆန္းပါတယ္ပထမ lap မွာ ပထမေနရာကပန္းဝင္သြားရင္ ေပါင္ 500၊ဒုတိယ lap မွာလည္းပထမေနရာကဝင္ရင္ ေပါင္ 650၊အဲ့လိုနဲ႔တိုးေပးသြားတာပါ။ဒါေပမယ့္ဆိုင္ကယ္သမားေတြကိုသူတို႔ Team ေတြကေပးတာေၾကာက္စရာေကာင္းပါတယ္။ေပါင္ေငြသန္းခ်ီ ေပးၾကတာပါ။ ဥပမာCBR1000RR စီးတဲ့John McGuinness ကိုသူ႔ရဲ႕ HONDA Team ကလစာေပးရပါတယ္။ Guy Martin ကိုေတာ့ SUZUKI ကေပးရတာေပါ့။အျခား Sponser ေတြကေပးတာ႐ွိပါေသးတယ္။ Privateer ေခၚ ကိုယ့္စားရိတ္ကိုယ့္ဘာသာ ကုန္က်ခံၿပီးဝင္ၿပိဳင္ၾကတဲ့ဆိုင္ကယ္သမားေတြလညး္အမ်ားအျပား႐ွိၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Facilities ေတြအျပည့္အဝေထာက္ပံ့ေပးထားတဲ့ Team Riders ေတြကိုေတာ့ မယွဥ္ႏိုင္ဘူးေပါ့။
Team Riders ေတြကလည္းပါးနပ္ၾကပါတယ္။ ဥပမာ Michael Dunlop ဆိုရင္ Senior, Superbike, Superstock ေတြအျပင္Supersport ပါ ဝင္ၿပိဳင္ပါတယ္။ TT Rules ေတြနဲ႔အညီ ဝင္ၿပိဳင္လို႔ရတဲ့ပြဲမွန္သမွ်ဝင္ၿပိဳင္တဲ့သေဘာေပါ့။လက္႐ွိၿပိဳင္ေနၾကတဲ့ 37.73 မိုင္႐ွည္တဲ့ Mountain Course ေတာင္ေပၚပတ္လမ္းေလးဟာလည္း ၈ႏွစ္ေလာက္လမ္းေၾကာင္းမေျပာင္းလဲခဲ့တာေၾကာင့္ လမ္းေတြကို ၿပိဳင္ေနက် Riders ေတြက အလြတ္ရေနတာလည္းပါပါတယ္။ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ေၾကးမသက္မွတ္ထားပဲ ႀကိဳက္တဲ့သူဝင္ၿပိဳင္လို႔ရပါတယ္။ သက္မွတ္ထားတဲ့လိုင္စင္ေတြ အရည္အခ်င္းေတြေတာ့႐ွိရမွာေပါ့။ Practice ေန႔မွာ ၿပိဳင္ခြင့္ရတဲ့လူအားလံုးကိုအခ်ိန္နဲ႔ၿပိဳင္ေစပါတယ္။ ၿပိဳင္ပြဲဝင္သူဘယ္ေလာက္ပဲ႐ွိ႐ွိ အျမန္ဆံုးေမာင္းႏိုင္တဲ့ ၇၈ စီးကိုပဲေရြးပါတယ္။အဲ့ဒီ ၇၈ စီးကိုေနာက္ေန႔ Main Race မွာဝင္ၿပိဳင္ေစပါတယ္။ ၇၈ စီးထဲက ၁ ကေန ၁၀ ဟာ သက္မွတ္ထားတဲ့ေနရာ ၃ေနရာမွာ GoPro ကင္မရာ ၃လံုးကိုတပ္ဆင္ၿပီးၿပိဳင္ပြဲဝင္ခြင့္ရ႐ွိပါတယ္။ Superbike ေတြက၆ ပါတ္ၿပိဳင္ရၿပီး E Bike, Lightweigth Supertwin နဲ႔ Classic ပြဲေတြကေတာ့ ၄ပါတ္ပဲၿပိဳင္ရပါတယ္။အဲ့ဒါေၾကာင့္ ၿပိဳင္ခြင့္ရဖို႔အတြက္ Practice ေန႔မွာတင္အသည္းအသန္ေမာငး္ၾကတာကိုေတြ႔ရမွာပါ။အႏၲရာယ္အရမ္းမ်ားၿပီးေၾကာက္စရာေကာင္းလို႔ SportMedia ေတြျဖစ္တဲ့ Starsport တို႔ ASN တို႔ကမလႊင့္ပါဘူး။ ( Live လႊင့္ရင္လည္း ၆ စကၠန္႔ ေနာက္က်ၿပီးမွလႊင့္ၾကပါတယ္။)ၾကည့္ခ်င္ရင္ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္သြားၾကည့္ရပါတယ္။ဒါေပမယ့္အခ်ိဳ႕ Media ေတြက Live မဟုတ္တဲ့Edited လုပ္ၿပီးသားေတြျပတာလည္း႐ွိပါတယ္။အဲဒါေၾကာင့္တို႔ျမန္မာႏိုင္ငံကသိပ္မသိၾကတာပါ။ Isle of Man TT ဆိုင္ကယ္သမားေတြဟာေငြေၾကးေၾကာင့္ျပိဳင္ၾကတာမဟုတ္ပါဘူး၊ Honor အတြက္ၿပိဳင္ၾကတာပါ။Safety မ႐ွိဘူး
အႏၲရာယ္မ်ားတယ္ ေသႏိုင္တယ္ဆိုတာလည္းသိတယ္ ဒါေပမယ့္ၿပိဳင္ၾကတာပဲ။ John
McGuinness နဲ႔ Guy Martin,Michael Dunlop
လို႔ေျပာလိုက္ရင္တကယ့္ဆိုင္ကယ္သမားေတြက MotoGP က Rossi တို႔ Stoner,
Marquez တို႔ထက္
သူတို႔ကိုပိုျပီးေလးစားၾကပါတယ္။လူေတြကေတာ့သူတို႔ကိုေသမွာမေၾကာက္တဲ့မိုက္႐ူးရဲေတြလို႔ေျပာၾကပါတယ္။ဒါေပမယ့္ကမာၻအရပ္ရပ္ကဆိုင္ကယ္သမားေတြတစ္ညီတစ္ၫြတ္တညး္ေျပာၾကတာေတာ့သူတို႔ေတြကမွတကယ့္ True HEROES ေတြပါတဲ့။
အားလံုးပဲဆိုင္ကယ္ဗဟုသုတေတြနဲ႔ျပည့္ဝၾကပါေစ
Sharing knowledge is developing mankind
Lawrence Peace
ေအာက္တြင္ ISLE of Man ၿပိဳင္ပြဲရဲ႕ ဗီဒီယိုကို ဝင္ေရာက္ၾကည့္႐ႈႏိုင္ပါတယ္
ေနာက္ထပ္ သတင္းအသစ္မ်ားကို ၾကည့္ခ်င္တယ္ဆိုရင္လဲ့ ဒီ Myanmar Motorcycle Page ေလးကို Like လုပ္ပီး Follow ႏွိပ္ထားဖို႔မေမ့နဲ႔ေနာ္
No comments:
Post a Comment