BMW ကုမၸဏီရဲ႕ On road/Off road ၂ မ်ိဳးလံုးအသံုးျပဳလို႔ ရတဲ့ dual
purpose GS model ကို ၁၉၈၀ ခုနွစ္ကတည္းက R80G/S နဲ႔ စတင္ခဲ့တာ
ခုခ်ိန္ထိေအာင္ပါပဲ။ဂ်ာမန္ ဘာသာစကားနဲ႔ Galānde/StraBe (on/off
road)ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကေန ေနာက္ပိုင္း Galānde Sport ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို
ေျပာင္းခဲ့ျပီး Gနဲ႔ S ၾကားက မ်ဥ္းေစာင္း ကိုလည္း ေဖ်ာက္ခဲ့ပါတယ္။Suspension ရွည္ရွည္ေတြ၊ခပ္မတ္မတ္ ထိုင္ရတဲ့ စီးနင္းပံုေတြ၊၁၉ လက္မကေန ၂၁
လက္မထိ ရွိတဲ့ ေရွ႕ဘီး ႀကီးႀကီးေတြက GS ကို BMW ရဲ႕ တျခားေမာ္ဒယ္ေတြထဲက
သီးျခားခဲြထြက္ ေစခဲ့ပါတယ္။၂၀၀၉ ေမလ အထိ GS အစီးေရ ၅ သိန္း
ထုတ္လုပ္ခဲ့ျပီးပါျပီ။
GS ေတြမွာ ၁လံုးထိုး ၂ လံုးထိုး parallel twin
နဲ႔ flat twin ေတြကို ထုထည္ 650cc,800cc,1150cc,1200cc စသည္ျဖင့္
ထြက္ရွိခဲ့ျပီး ေလနဲ႔ အေအးခံတဲ့ အင္ဂ်င္ကို Air head,ေလနဲ႔လည္း အေအးခံ
engine oil cooler လည္း ပါတဲ့ ေကာင္ကို Oil head လို႔လည္း ေခၚသလို
မတ္ေစ့ပံုစံ ဆလင္ဒါ ဟက္ေၾကာင့္ Hexhead လို႔လည္း ေခၚပါတယ္။ ပထမဆံုး
shaft နဲ႔ ေမာင္းတဲ့ GS model က R80 GS ဟာ 797.5cc ရွိတဲ့ Air cool,flat
twin,boxer engine ကို သံုးထားပါတယ္။ဒီအင္ဂ်င္ကလည္း BMW ရဲ႕ အျခားဘီး
အမ်ားစုမွာလည္း သံုးထားတဲ့ R247 လို႔လည္း ေခၚတဲ့ Air Head လို႔လည္း ေခၚတဲ့
အင္ဂ်င္တစ္လံုးပါ။Paris-Dakar ပဲြမွာ အနိုင္ရခဲ့တဲ့ R80GS ေတြကို အမွတ္တရ
ထုတ္ခဲ့တဲ့ ပိုႀကီးတဲ့ ဆီတိုင္ကီနဲ႔ R80GS-PD ကေတာ့ နာမည္ အႀကီးဆံုး
လူႀကိဳက္ အမ်ားဆံုး ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
တစ္ခ်ိဳ႕ ေဈးကြက္ေတြကို flat twin
အင္ဂ်င္နဲ႔ပဲ 649.68cc ရွိတဲ့ R65GS ေတြကိုလည္း
ျဖန္႔ခ်ီခဲ့ပါတယ္။ဒီအေစာပိုင္း ဆိုင္ကယ္ေတြမွာေတာ့ ေနာက္ ေရွာ႔ဘားနဲ႔ ေနာက္
ရွပ္ကို တစ္တဲြထဲ ထားတဲ့ Monolever စနစ္နဲ႔ပါ။ ၁၉၈၇ မွာ G/S မွာ S ရဲ႕
အဓိပၸာယ္ကို StraBe အစား Sport လို႔ ေျပာင္းခဲ့ျပီး Monolever စနစ္ကေနလည္း
Paralever စနစ္ကို ေျပာင္းခဲ့ပါတယ္။ဒီစနစ္မွာ ေနာက္အမ္းေပၚ သက္ေရာက္ေနတဲ့
ဝန္ေတြ၊အားေတြကို ေလ်ွာ႔ခ်ေပးနိုင္ဖို႔ torque arm တစ္ခု
ပိုထည့္ေပးလိုက္ပါတယ္။အဲ့ဒီေမာင္းတံေလးရယ္ drive shaft ရယ္က ၾကည့္လိုက္ရင္
ဆနြင္းမကင္း ကြက္ပံုစံေလး ေပၚေနလို႔ Parallelogram ပံုေလးမို႔ Paralever
လို႔ နာမည္ေပးလိုက္တာပါ။ဒီေမာ္ဒယ္မွာ 797.5cc အင္ဂ်င္နဲ႔ဆို R80GS ေခၚျပီး
980cc ရွိတဲ့ အင္ဂ်င္နဲ႔ဆို R100GS လို႔ ေခၚၾကပါတယ္။၁၉၉၅ မွာ R100GS
ေတြထုတ္လုပ္မႈ ရပ္ျပီး R100GS -PD ေတြကိုပဲ ထုတ္ပါေတာ့တယ္။၉၆၊၉၇ ေတြမွာ
Khalahari နဲ႔ Basic version ေတြထုတ္ခဲ့ျပီး ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ Air head
GS ေတြထုတ္တာ ရပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဆိုင္ကယ္ရဲ႕ ရုိးရွင္းတဲ့
ဖဲြ႕စည္းပံု၊ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရ ျပီးၾက့ံခိုင္တဲ့ ဒီဇိုင္းနဲ႔
ျပဳျပင္ထိမ္းသိမ္းရ လြယ္ကူျခင္းေတြေၾကာင့္ Adventure စီးရတာ နွစ္သက္တဲ့
ဆိုင္ကယ္သမားေတြၾကားထဲမွာ Air Head ေတြဟာ အမွတ္တရပါပဲ။
၁၉၉၅ မွာ Oil
Head R259 အင္ဂ်င္နဲ႔ Modern Adventure ေဈးကြက္ကို ၀င္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။Oil
head ေတြကို ၁၉၉၅ ကေန ၂၀၀၇ ဂ်ဳလိုင္ အတြင္းမွာ အစီးေရ ၂၁၉၄၆၈ စီး
ထုတ္ခဲ့ပါတယ္။R850GS,R1100GS,R1150GS နဲ႔ R 1200GS ဆိုျပီး Adventure
ဘီးေတြကို အစဥ္လိုက္ ထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ေနာက္ပိုင္းေမာ္ဒယ္ေတြမွာ Electronic
Engine Management စနစ္၊ABS ဘရိတ္စနစ္၊ပစၥတင္ ၁လံုးကို ပလပ္ ၂လံုး စနစ္
ေတြကို အသံုးျပဳလာပါတယ္။ခု ေနာက္ဆံုး ထုတ္ထားတဲ့ R1200GS ေတြမွာသံုးထားတဲ့
အင္ဂ်င္ေတြက်ေတာ့ ဗား ၄ ပြင့္ နဲ႔ ၆ေထာင့္ ဆလင္ဒါ ဟက္ေတြေၾကာင့္ Hexhead
လို႔ေခၚတဲ့ ျမင္းေကာင္ေရ ၁၀၅ ေကာင္ထုတ္နိုင္တဲ့ အင္ဂ်င္ေတြနဲ႔ ျဖစ္လာျပီး
R1150GS ေတြထက္ ကီလို ၃၀ေလာက္ပိုေပါ့သြားပါျပီ။ အေစာပိုင္း R1150GS ေရာ
R1200GS model ေတြမွာ Adventur version ေတြရနိုင္ပါတယ္။ပံုမွန္ GS ေတြထက္
ပိုႀကီးတဲ့ ဆီတိုင္ကီ၊အရုန္းပိုသန္မယ့္ ဂီယာ စိတ္စိတ္၊အဆင့္ျမႇင့္ထားတဲ့
ေရွာ႔ဘားေတြ နဲ႔ တာယာေတြကလည္း လမ္းၾကမ္းၾကမ္း ကို အထုပ္အပိုးအျပည့္ နဲ႔
ဝိတ္မ်ားမ်ားတင္ျပီး သြားနို္င္ေအာင္ သင့္ေတာ္တဲ့ တာယာမ်ိဳးက အစ
ေ႐ြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ ရွိလာပါတယ္။ Flat Twin လို႔ ေခၚတဲ့ Boxer engine က
က်န္တဲ့ inline 4,V twin ေတြနဲ႔ စာရင္ အဓိက အားသာတာက Center of Gravity
လို႔ ေခၚတဲ့ အေလးခ်ိန္ေတြအားလံုးရဲ႕ ဗဟို ဆံုမွတ္က သိသိသာသာ နိမ့္ေနတာပါပဲ။ (CG လို႔ ေခၚတဲ့ center of gravity ဆိုတာ ဘာမွ မဟုတ္ပါဘူး။ပစ္တိုင္းေထာင္
သေဘာတရားပါပဲ။ေလးတာေတြကို ေအာက္မွာ ထားနိုင္ေလ အရာ၀တၳဳ
တစ္ခုကမတ္မတ္ေထာင္ေနဖို႔ လြယ္ေလပါပဲ။) ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီအင္ဂ်င္
ႀကီးတပ္ထားတဲ့ GS ေတြဟာလည္း ထိမ္းနိုင္သိမ္းနိုင္စြမ္းေကာင္းေကာင္းနဲ႔
ခရီးေ၀းေ၀းကို စိတ္ေအးလက္ေအး စီးလို႔ ရနိုင္တဲ့ စြမ္းေဆာင္ရည္ေတြနဲ႔
ျပည့္ေနတာေပါ့။ Air Head ေရာ Oil Head ေတြပါ ေနာက္ ဘီးကို လွည့္တာေတာ့
ရွပ္စနစ္နဲ႔ပါပဲ။ေရွ႕ပိုင္းကိုေတာ့ အေစာပိုင္းေတြမွာ သမားရိုးက် ေဖာက္
စနစ္ကို သံုးေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အဂၤလန္က Saxon Motodd လို႔ ေခၚတဲ့
ကုမၸဏီက တီထြင္တဲ့ Telelever စနစ္ကို ေျပာင္း သံုးခဲ့ပါတယ္။အဲ့ စနစ္မွာ A
arm လို႔ ေခၚတဲ့ ေမာင္းတံ တစ္ခု ထည့္ေပးျခင္းအားျဖင့္ ေရွ႕ဘရိတ္
တအားအုပ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ဂ်ြမ္းျပစ္ျခင္းကေန ကာကြယ္ နိုင္ခဲ့ပါတယ္။
Single Cylinder Chain Drive
၁၉၉၃ မွာ BMW က Rotax က ထုတ္တဲ့ 652cc,4 valve အင္ဂ်င္ ကို သံုးထားတဲ့
တစ္လံုးထိုး GS model ကို မိတ္ဆက္ခဲ့ပါတယ္။လမ္းၾကမ္းၾကမ္း ပိုသြားနိုင္ဖို႔
Funduro လို႔ေခၚတဲ့ F650 model ကို ပိုရွည္တဲ့ ေဖာက္ေတြ၊အေဆာင့္ခံ
ျပားေတြ၊ဖင္ထိုင္ခံု ျမင့္ျမင့္ ေတြနဲ႔ ၁၉ လက္မ ေရွ႕ေဂြကို သံုးျပီး
ထုတ္ခဲ့သလို လမ္းေပၚစီး အတြက္ ပိုသင့္ေတာ္တဲ့ F650 ST,Strada ကိုက်ေတာ့
လက္ကိုင္က်ဥ္းက်ဥ္း၊ေလကာမွန္ေသးေသး နဲ႔ ၁၈ လက္မေရွ႕ေဂြ သံုးျပီး
ထုတ္ခဲ့ပါတယ္။
၂၀၀၀ ခုနွစ္မွာေတာ့ EFI စနစ္သံုး အင္ဂ်င္ကို ေျပာင္းခဲ့ျပီး
၂၀၀၇ ထိ ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ တစ္လံုးထိုး GS model ေလးေတြဟာ ပိုႀကီးတဲ့ ၂
လံုးထိုးႀကီးေတြထက္ လမ္းၾကမ္း သံုးရာမွာ ပိုအဆင္ေျပသလို
၂လံုးထိုးႀကီးေတြကို မနိုင္တဲ့ လူေတြၾကားမွာလည္း အလြန္ပဲ
ေရပန္းစားခဲ့ပါတယ္။
Parallel Twin,Chain Drive
၂၀၀၇
ခုနွစ္မွာေတာ့ Chain drive စနစ္သံုးထားတဲ့ 798cc ၂လံုးထိုး ေမာ္ဒယ္ GS ၂
စီးကို မိတ္ဆက္ခဲ့ပါတယ္။ျမင္းေကာင္ေရ ၈၄ ေကာင္ထြက္တဲ့ F800GS က 81N-m
လိမ္အားနဲ႔ 0-60 m/h ေျပးနႈန္းကို 4.1 စကၠန္႔နဲ႔ တင္နိုင္ပါတယ္။ေရွ႕ဘီးမွာ
300mm အခ်င္းရွိတဲ့ ဒစ္ဘရိတ္ ၂ ခ်ပ္ပါျပီး ABS စနစ္ လိုခ်င္ရင္
ထည့္ခိုင္းလို႔ ရပါတယ္။ဖင္ထိုင္ခံု အျမင့္ကေတာ့ ေျမျပင္ကေန ၃၄ လက္မခဲြ
ရွိပါတယ္။ F650GS ကေတာ့ F800 လိုပဲ ၂လံုးထိုး ျဖစ္ျပီး ပစၥတင္ ဆိုဒ္ေတြ
အတူတူ ျဖစ္ေပမယ့္ ျမင္းေကာင္ေရ ထုတ္လုပ္မႈကို ၇၀ အထိ ေလ်ွာ႔ခ်ထားၿပီး
လိမ္အားကေတာ့ 75 N-m ထုတ္ေပးပါတယ္။ဒီ အင္ဂ်င္ကိုပဲ ဥေရာပက လူငယ္
လူသစ္တန္းေတြ အတြက္ ကန္႔သတ္ထားတဲ့ လိုင္စင္စနစ္ နဲ႔ အဆင္ေျပေအာင္
ေဘာင္၀င္ေအာင္ ျမင္းေကာင္ေရ ကို ၃၄ အထိလည္း ေလ်ွာ႔ခ်ေပးလို႔ ရပါတယ္။ (Displacement လို႔ေခၚတဲ့ အင္ဂ်င္ထဲက ပစၥတင္ အလုပ္လုပ္တဲ့ ေနရာ အက်ယ္အ၀န္းက
798cc အတူတူ ျဖစ္ေပမယ့္ ECU ကပဲ ျမင္းေကာင္ေရ ကို လိုသလို
ထိမ္းခ်ဳပ္ေပးနိုင္တာကို ဗဟုသုတ အေနနဲ႔ သိလိုက္ရပါတယ္။)
သူလည္း
ေရွ႕ဘီးမွာ 300mm အခ်င္း ရွိတဲ့ ဒစ္ ၂ ခ်ပ္နဲ႔ ျဖစ္ျပီး ABS စနစ္
လိုခ်င္ရင္ ထည့္ခိုင္းလို႔ ရပါတယ္။ဖင္ထိုင္ခံု အျမင့္ကေတာ့ ေျမျပင္ကေန 32.3
လက္မ ျမင့္ပါတယ္။ ၂ မ်ိဳးစလံုး Chain drive စနစ္ ျဖစ္ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာထိမ္းသိမ္းေဆးေၾကာ ရ သက္သာတဲ့ Belt drive စနစ္ကိုလည္း သံုးလာပါတယ္။
R1200GS & R1200GS Adventure
၂ မ်ိဳးစလံုးကို Germany,Berlin ၿမိဳ႕က BMW အုပ္စုရဲ႕ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း
ျဖစ္တဲ့ BMW Motorrad က ထုတ္လုပ္တာပါ။BMW ရဲ႕ GS မိသားစု ထဲက Dual Sport
ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ တစ္မ်ိဳးပါ။1170cc ရွိတဲ့ ၂လံုးထိုး 4 valve ,boxer
engine နဲ႔ ျဖစ္ျပီး Adventure model မွာ ပိုႀကီးတဲ့ ဆီတိုင္ကီ ပိုရွည္တဲ့
ေရွာ႔ဘားေတြနဲ႔ ပို အရုန္းသန္မယ့္ ဂီယာ အခ်ိဳးအစား ကို
ထည့္ေပးထားပါတယ္။၂၀၁၂ မွာ BMW ရဲ႕ ဆိုင္ကယ္ေတြထဲမွာ သူက အေရာင္းရဆံုး
ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ R1200GS ကို စတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ၂၀၀၄ မွာ သူ အစားထိုး
၀င္ရတာ ျဖစ္တဲ့ R1150GS ထက္ အေလးခ်ိန္ ကီလို ၃၀
ပိုေပါ့သြားပါတယ္။အင္ဂ်င္ကေတာ့ ျမင္းေကာင္ေရ ၁၀၀ ထုတ္ေပးနိုင္ျပီး အရင္
အင္ဂ်င္ထက္ ၁၉ ရာနႈန္း ပိုထုတ္ေပးလာနိုင္ပါတယ္။ 2006 ခုနွစ္မွာ Adventure model ကို ထုတ္လုပ္ပါတယ္။ ၂၀၀၈ မွာ အင္ဂ်င္က ျမင္းေကာင္ေရ ၁၀၅ ေကာင္ ထုတ္နိုင္ျပီး Electronic
Suspension Adjustment(ESA),Automatic Stability Control(ASC) စတဲ့ နည္းပညာ
အသစ္ေတြထပ္ေပါင္းျပီး ဘရိတ္ပိုင္းမွာ Integral ABS II ျဖစ္သြားျပီး အရင္
ေမာ္ဒယ္တုန္းကလို Servo Assistance မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ၂၀၁၀ မွာေတာ့ ဆလင္ဒါ
ဟက္ကို ဒီဇိုင္းေျပာင္းလိုက္ၿပီး Camshaft 2 ေခ်ာင္းသံုးတဲ့ Double Over
Head Cam စနစ္နဲ႔ ျဖစ္သြားတာေၾကာင့္ red line ကလည္း 8500rpm အထိ
တက္လာပါတယ္။အင္ဂ်င္ အသံထြက္ ပိုေကာင္းေစဖို႔ Exhaust flap ထည့္ေပးျပီး
ျမင္းေကာင္ေရ ၁၁၀ အထိ တက္လာပါတယ္။ ၂၀၁၂ Intermot ပဲြမွာ BMW က လာမယ့္
၂၀၁၃ ေမာ္ဒယ္ဟာ ေရနဲ႔ အေအးခံမယ့္ Water Cool engine ျဖစ္လာမွာ ျဖစ္ျပီး
ျမင္းေကာင္ေရ ၁၅ ေကာင္ ပိုလာမွ ျဖစ္သလို ဝိတ္ကလည္း အရင္ ေမာ္ဒယ္ထက္ ေပါင္
၂၀ ေလာက္ပိုေလး လာပါမယ္ လို႔ ေၾကျငာခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၁၃ ေမာ္ဒယ္ဟာ နည္းပညာ
အသစ္ေတြနဲ႔ လူထု စိတ္၀င္စားမႈ ရရွိခဲ့ေပမယ့္ စေရာင္းျပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့
ဘရုတ္သုကၡ ေတြျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။အဂၤလန္မွာ R1200GS ေတြကို ေရွ႕ ဘရိတ္၊ABS
စနစ္၊လီဗာႀကိဳး၊ဆီပန္႔၊ကလပ္၊ေနာက္ ဘီးကိုသြားတဲ့ ဘရိတ္ပိုက္ေတြ ေန႔
ဂီယာေဘာက္ ျပႆနာေတြေၾကာင့္ ျပန္ေခၚစစ္ေဆး ေပးရတယ္လို႔ သတင္းရၿပီး အျခား
နိုင္ငံေတြမွာလည္း အလားတူ ျပႆနာေတြ ရွိခဲ့တယ္လို႔ ၾကားရပါတယ္။ေနာက္
စမ္းစီးၾကည့္တဲ့ သတင္းသမားေတြကလည္း အရွိန္မ်ားလာရင္ ေရွ႕ ဘီးက ခါ သလို
၊ဆိုင္ကယ္ကလည္း တုန္လာတယ္လို႔ သတင္းပို႔တာေၾကာင့္ BMW က အဲ့ဒီေရွ႕ပိုင္း
ျပႆနာကို ေျဖရွင္းမျပီးမခ်င္း အေရာင္းတင္ပို႔မႈ ေတြကုိ ဆိုင္းင့ံ
ခဲ့ပါေသးတယ္။ ၂၀၁၄ ကေန ၁၆ အတြင္းမွာေတာ့ နွစ္တိုင္း
အသစ္အသစ္ေတြထည့္ေပးနိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ေ႐ြးခ်ယ္စရာေတြအေနနဲ႔ LED
ေရွ႕ မီးႀကီး စနစ္၊ေသာ့တံမပါပဲ စက္နွိုး တဲ့ Keyless ignition စနစ္၊ကလပ္
ဆဲြစရာ မလိုပဲ ဂီယာထိုးလို႔ ရတဲ့ quick shifter စနစ္၊သူခိုးကာကြယ္ေရး Anti
theft စနစ္ ေတြနဲ႔ ထပ္နွိမ့္လို႔ ရတဲ့ ဖင္ထိုင္ခံုေတြလည္း လုပ္ေပးထားပါတယ္။ ABS စနစ္မွာဆိုလည္း Software ကုိ update လုပ္ေပးနိုင္ျပီး ေကြ႕ေတြမွာ ဘရိတ္အုပ္ရင္ပါ စိတ္ခ်ရေအာင္ စြမ္းေဆာင္ေပးလာႏုိင္ပါတယ္။
၂၀၁၇ ေမာ္ဒယ္မွာေတာ့ မ်က္နွာစာကို ပိုျမႇင့္ေပးလိုက္ျပီး ဥေရာပ ရဲ႕ EU4
စံခ်ိန္စံၫႊန္းေတြနဲ႔ ကိုက္ညီေအာင္ နည္းပညာပိုင္းေတြေျပာင္းလဲခဲ့
ပါတယ္။ေဘးဘက္မွာ ေရာင္ျပန္ေတြပါလာသလို ဒိုင္ခြက္မွာလည္း ဆိုင္ကယ္မွာ
ဘာျပႆနာ ရွိေနတယ္ဆိုတာကို ျပေပးမယ့္ OBD(On Board Diagnosis) မီး လည္း
ပါလာပါတယ္။. ေရ နဲ႔ အေအးခံတဲ့ boxer engine ေတြသံုးထားတဲ့ GS ေရာ GS
Adventure ေရာ Transmission Output shaft မွာ အေဆာင့္ခံ
တံုးေတြထည့္ေပးပါတယ္။
Selector Drum Actuator,Transmission
shaft,Transmission bearing ေနရာေတြမွာလည္း ျပဳျပင္မႈေတြလုပ္ေပးလာပါတယ္။
ဆလင္ဒါ အတြက္ အကာအကြယ္တပ္လို႔ ရေအာင္ crash bar ဒီဇိုင္း
အသစ္ကိုေ႐ြးခ်ယ္စရာ တစ္ခု အေနနဲ႔ GS မွာ ထည့္ေပးထားေပမယ့္ GS Adv မွာေတာ့
တစ္ခါထဲ ပါျပီးသားပါပဲ။GS ေတြနာမည္ ႀကီးတာလည္း အလကားေတာ့
မဟုတ္ပါဘူး။ကမၻာေပၚမွာ GS ခ်စ္သူမ်ား ပိုင္ရွင္မ်ား စတဲ့ အဖဲြ႕အစည္းေတြ
အေျမာက္အမ်ား ရွိျပီး GS အတြက္ ထပ္ဆင္စရာ
ေဘးပံုးေတြ၊ေရွာ႔ဘားေတြ၊ေလကာမွန္ေတြ၊မီးေတြ နဲ႔ GPS အထိုင္ေတြ စသည္ျဖင့္
လိုတာ ၀ယ္လို႔ ရေအာင္ ထုတ္လုပ္ေပးၾကပါတယ္။
၂၀၀၄ မွာတုန္းက
ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္ Ewan McGregor(အီယန္ မက္ဂေရဂါ) နဲ႔ စာေရးဆရာ Charlie
Boorman(ခ်ာလီ ဘိုးမန္း) တုိ႔ဟာ R1150GS ကိုယ္စီ Londa ကေန New York ကို
ဥေရာပ၊အာရွ၊အလားစကား နဲ႔ ကေနဒါ တို႔က တစ္ဆင့္ အေမရိကားက New York အထိ
ေရာက္ေအာင္သြားတဲ့ "Long way round" ဆိုတဲ့ ခရီးစဥ္ကို စီးနင္းခဲ့ပါတယ္။
၂၀၀၆ မွာ Charlie Boorman က F650RR ဆိုင္ကယ္နဲ႔ Dakar Rally ကို
၀င္ျပိဳင္ခဲ့ျပီး "Race to Dakar" ဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ စာအုပ္လည္း ထုတ္။TV
serie လည္း ရိုက္ကူးခဲ့ပါတယ္။
၂၀၀၇ မွာေတာ့ ဒီ ၂ ေယာက္ကပဲ"Long way
Down" ဆိုတဲ့ ခရီးစဥ္ကို စေကာ့တလန္ေျမာက္ဖ်ားက JohnO' Groats ဆိုတဲ့
အရပ္ကေန အာဖရိက တိုက္ေတာင္ဘက္စြန္း Cape Agulhas အထိကို R1200GS ၂ စီးနဲ႔
ျပီးေျမာက္ေအာင္ စီးခဲ့ၾကပါေသးတယ္။
တျခား တျခား နာမည္ႀကီး စာေရးဆရာေတြ အႏုပညာရွင္ေတြ GS ေတြနဲ႔ မိုင္ေသာင္းခ်ီ ခရီးထြက္ခဲ့တဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါ။
အရင္က ဆိုင္ကယ္နဲ႔ကမၻာပတ္ခဲ့ေသာ လက္ရွိ ကမၻာပတ္ေနေသာ ေနာင္လည္း
ဆိုင္ကယ္နဲ႔ ကမၻာ ပတ္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနေသာ ဆိုင္ကယ္ ခေရဇီ အမ်ားစုရဲ႕
ေ႐ြးခ်ယ္ရာဟာ BMW ရဲ႕ GS ျဖစ္ေနတာဟာ ျဖင့္..........
အားလံုးပဲ ဆိုင္ကယ္ဗဟုသုတ နဲ႔ ျပည့္စံုၾကပါေစ။
Ko Myo Zaw Oo
ေနာက္ထပ္ သတင္းအသစ္မ်ားကို ၾကည့္ခ်င္တယ္ဆိုရင္လဲ့ ဒီ Myanmar Motorcycle Page ေလးကို Like လုပ္ပီး Follow ႏွိပ္ထားဖို႔မေမ့နဲ႔ေနာ္
No comments:
Post a Comment