KTM ဆိုင္ကယ္မ်ားနဲ႔ RacingTeams မ်ားရဲ႕Official အဓိက အေရာင္မွာလိေမၼာ္ေရာင္ျဖစ္ၿပီးဒုတိယအေရာင္အျဖစ္အနက္ေရာင္နဲ႔တတိယအေရာင္အျဖစ္ေငြေရာင္တို႔ကိုအသံုးျပဳၾကပါတယ္။ ၁၉၈၀ဝန္းက်င္ Motocross ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာအႏိုင္ရဗိုလ္စြဲၿပီးတဲ့ေနာက္လူႀကိဳက္မ်ားထင္႐ွားလာခဲ့တယ္လို႔ေျပာလို႔ရေပမယ့္ ကုမၸဏီရဲ႕သမိုင္းေၾကာင္းကိုေသေသခ်ာခ်ာေလ့လာၾကည့္ရင္ေတာ့၁၉၃၄ခုႏွစ္ကတည္းကစတင္ခဲ့တာကိုေတြ႔ရပါတယ္။ ဩစႀတီးယန္းအင္ဂ်င္နီယာတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ HansTrunkenpolz ဟာ၁၉၃၄ခုႏွစ္ဩစႀတီယားႏိုင္ငံ Mattighofen ၿမိဳ႕ေလးမွာသူ႔ရဲ႕သံျဖဴလုပ္ငန္းနဲ႔တြဲလွ်က္ ေသာ့ျပင္ေသာ့ဖ်က္
ဆိုင္ေလးကိုစတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါတယ္။ဆိုင္ဖြင့္စမွာနာမည္ေရေရရာရာမ႐ွိခဲ့ေပမယ့္၁၉၃၇ခုႏွစ္အေရာက္မွာ DKW တံဆိပ္ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ားနဲ႔ Opel တံဆိပ္ေမာ္ေတာ္ကားမ်ားကိုကိုယ္စားလွယ္ယူေရာင္းခ်ရင္းဆိုင္ရဲ႕နာမည္ကို Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen ဆိုၿပီးစတင္အမည္ေပးခဲ့ပါတယ္။ (ေနာက္ပိုင္းေတာ့ေ႐ွ႕စာလံုးမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ KTM ကိုပဲအတိုေခါက္ေခၚဆိုရင္း KTM လို႔ပဲအမည္တြင္သြားပါတယ္။) Kraftfahrzeuge ကာ့ဖ္တ္ဖာေဆာ့(ရစ္ခ္) ဆိုတာကဂ်ာမန္စကားလံုးျဖစ္ၿပီး MotorVehicle ေခၚအင္ဂ်င္တပ္ဆင္ထား ေသာယာဥ္ (ကားနဲ႔ဆိုင္ကယ္မ်ားအပါအဝင္)လို႔အဓိပၸါယ္ေရာက္ပါတယ္။
Trunkenpolz ကလူရဲ႕အမည္ျဖစ္ၿပီး Mattighofen ကေတာ့ယခင္က ေသာ့ျပင္ ဆိုင္ေလး စတင္ဖြင့္ခဲ့တဲ့ၿမိဳ႕ေလးရဲ႕အမည္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ Mattighofen ကိုေတာ့ဥေရာပလူမ်ိဳးမ်ားက"မာ႔တိုင္႔ဂိုဖန္"လို႔အသံထြက္ၾကၿပီးအဂၤလိပ္လူမ်ိဳးမ်ားကေတာ့"မတ္တိုက္ယိုဖင္"လို႔အသံထြက္ၾကပါတယ္။ဒါေပမယ့္ဆိုင္ကို အမည္ေပးဆိုင္းဘုတ္တင္႐ုံပဲလုပ္ခဲ့ၿပီးအမည္ကိုေတာ့မွတ္ပံုတင္ျခင္းမ႐ွိခဲ့ပါဘူး။
၁၉၄၀ဝန္းက်င္ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္းလူသံုးကုန္ဆိုင္ကယ္နဲ႔ကားေတြ မေရာင္းရတဲ့အခါမွာစစ္တပ္သံုးယာဥ္မ်ားရဲ႕ဒီဇယ္အင္ဂ်င္မ်ားျပဳျပင္တဲ့
လုပ္ငန္းကိုလုပ္ကိုင္ခဲ့ပါတယ္။စစ္ၿပီးေခတ္ေရာက္တဲ့အခါမွာေတာ့စစ္ဒဏ္
ေၾကာင့္စက္မႉအလုပ္႐ုံမ်ားပ်က္စီးခဲ့တဲ့အတြက္ေမာ္ေတာ္ယဥ္ေတြလည္း
မထုတ္လုပ္ႏိုင္ထုတ္လုပ္ၿပီးသားယဥ္ေတြကလည္းစစ္အတြင္းမွာျပန္ၿပီးျပဳ
ျပင္မရႏိုင္ေအာင္ပ်က္စီးဆံုး႐ွံဳးခဲ့တာေၾကာင့္Trunkenpolzရဲ႕Workshopေလး
လည္းတျဖည္းျဖည္းနဲ႔အလုပ္ပါးလာခဲ့ပါတယ္။အလုပ္႐ုံကလည္းအလုပ္ပါး
လာေတာ့စားဝတ္ေနေရးေျပလည္ေစဖို႔ထုတ္ကုန္ပစၥည္းအျဖစ္ေမာ္ေတာ္ဆိုင္
ကယ္ေတြကိုကိုယ္တိုင္တပ္ဆင္ထုတ္လုပ္ၿပီးေရာင္းခ်ဖို႔အၾကံဥာဏ္ရလာခဲ့ပါတယ္။၁၉၅၁ခုႏွစ္မွာေတာ့KTMရဲ႕ပထမဦးဆံုးေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္အျဖစ္
R100လို႔အမည္ေပးထားတဲ့ဆိုင္ကယ္ေလးကိုထုတ္လုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။၁၉၅၃
ခုႏွစ္မွာစီးပြားေရးသမားတစ္ဦးျဖစ္တဲ့Ernst Kronreifက႐ွယ္ယာအမ်ားအျပား
ပိုင္ဆိုင္တဲ့အတြက္ကုမၸဏီကို Kronreif & Trunkenpolz Mattighofenလို႔ေျပာင္း
ၿပီးမွတ္ပံုတင္ခဲ့ပါတယ္။R100ကိုအလုပ္သမား၂၀နဲ႔အိမ္တြင္းအလုပ္႐ုံေလးမွာပဲတပ္ဆင္ထုတ္လုပ္ၿပီးအင္ဂ်င္ကိုေတာ့Fichtel & Sachs(ယခုRotax) ကုမၸဏီ ထုတ္ အင္ဂ်င္ကိုတပ္ဆင္ထားပါတယ္။(Rotax ကုမၸဏီဟာဂ်ာမနီမွာ စတင္ ေထာင္ခဲ့ၿပီး၁၉၃၀ဝန္းက်င္ေတြမွာဂ်ာမန္ပိုင္ Fichtel & Sachsကုမၸဏီ
ကဝယ္ယူခဲ့ပါတယ္။အဲ့ဒါေၾကာင့္၁၉၃၀ဝန္းက်င္Rotaxအင္ဂ်င္တပ္ဆင္ထားတဲ့ယဥ္ေတြရဲ႕အင္ဂ်င္မွာSACHSဆိုတဲ့တံဆိပ္ကိုပဲေတြ႔ျမင္ရမွာပါ။
Rotaxဟာ၁၉၄၃ခုႏွစ္မွာ႐ွယ္ယာပိုင္ဆိုင္မႈေတြအရAustriaႏိုင္ငံကိုေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့ရပါတယ္။)၁၉၅၄ခုႏွစ္မွာေတာ့အစီးေရတစ္ရာေျမာက္
R100ကိုထုတ္လုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။၁၉၅၄မွာပဲ Austrian 125 National Championship ၿပိဳင္ပြဲမွာအႏိုင္ရခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၅၆မွာက်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ International SixDays Trials Enduro ၿပိဳင္ပြဲမွာ KTM Rider ကေရႊတံဆိပ္ဆုကိုရယူႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာအႏိုင္ရ႐ွိခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာKTMကၿပိဳင္ပြဲေတြကိုဆိုင္ကယ္ေတြရဲ႕စမ္းသပ္စရာေနရာတစ္ခုအျဖစ္သေဘာထားခဲ့ပါတယ္။
၁၉၆၄ခုႏွစ္မွာKTMရဲ႕ပထမဦးဆံုးScooterအျဖစ္Mirabellကိုထုတ္လုပ္ခဲ့ၿပီးကုမၸဏီသက္တမ္းႏွစ္၄၀ျပည့့္တဲ့၁၉၇၄ခုႏွစ္မွာေတာ့မတူညီတဲ့ေမာ္ဒယ္စုစုေပါင္း၄၂မ်ိဳးကိုတင္ပို႔ေရာင္းခ်ႏိုင္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
၁၉၅၅ခုႏွစ္မွာTourist125ccကိုတီထြင္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး၁၉၅၇ခုႏွစ္မွာေတာ့ကုမၸဏီရဲ႕ပထမဆံုးSportဆိုင္ကယ္ျဖစ္တဲ့Trophy125ccနဲ႔ Moped ေခၚ Scooterအေသးစား ျဖစ္တဲ့Meckyကိုထုတ္လုပ္ႏိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။၁၉၅၉မွာဆိုင္ကယ္ထုတ္လုပ္မႈ ေတြ ကိုခတၱခဏရပ္ဆိုင္းခဲ့ၿပီး Mopedနဲ႔ Scooter မ်ားကိုသာဦးစားေပး ထုတ္ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။၁၉၆၀ခုႏွစ္မွာPonnyIနဲ႔၁၉၆၂ခုႏွစ္မွာ PonnyII Mopedေလးမ်ား ကိုထုတ္လုပ္ခဲ့ၿပီး၁၉၆၃ခုႏွစ္မွာCometအမည္ရMopedေလးကိုစတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။၁၉၆၆ခုႏွစ္မွာေတာ့Cometအစီးေရတစ္ေသာင္းျပည့္ေအာင္ထုတ္လုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
KTMဟာ၁၉၆၀ဝန္းက်င္ေတြမွာလည္းေစ်းကြက္လိုအပ္ခ်က္အရစက္ဘီးထုတ္လုပ္မႈကိုစတင္လုပ္ကိုင္ခဲ့ပါတယ္။
၁၉၆၈မွာေတာ့KTMရဲ႕Dirt Bike အပီသဆံုးေမာ္ဒယ္အျဖစ္ Cross County Six Days Dirt Bike Penton ကိုအေျမာက္အမ်ားထုတ္လုပ္ခဲ့ၿပီးအေမရိကားကိုတင္ပို႔ေရာင္းခ်ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။KTMဟာ၁၉၇၀ျပည့္ႏွစ္မွာကိုယ္ပိုင္အင္ဂ်င္ထုတ္လုပ္ႏိုင္ေအာင္စတင္သုေတသနျပဳႀကိဳးစားခဲ့ၾကပါတယ္။
၁၉၇၃ခုႏွစ္မွာေတာ့KTMရဲ႕ကိုယ္ပိုင္eအင္ဂ်င္တပ္ဆင္ထားတဲ့Motocrossၿပိဳင္ပြဲဝင္250cc,DirtBikeနဲ႔Enduroၿပိဳင္ပြဲဝင္250cc,DirtBikeတို႔ကိုေအာင္ျမင္စြာထုတ္လုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
၁၉၇၄ခုႏွစ္မွာေတာ့250cc Class, Motocross World Championship ၿပိဳင္ပြဲမွာ Champion ျဖစ္ခဲ့ၿပီးစက္ဘီး ပံုစံ႐ွိတဲ့ HobbyIII Moped ေလးကိုတစ္ႏွစ္ထဲမွာပဲ စတင္ မိတ္ဆက္ ခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၇၅ခုႏွစ္မွာ Comet ေမာ္ဒယ္ကို 125cc အင္ဂ်င္ တပ္ဆင္ၿပီး Comet Grand Prix 125RS ဆိုတဲ့Scooterဆိုင္ကယ္ကိုထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၇၆မွာ ကိုယ္ပိုင္ 125ccအင္ဂ်င္ေတြကိုစတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့ၿပီး ၁၉၇၈ မွာေတာ့ အေမရိကား အေျခစိုက္ KTM America Inc မွ 50cc အင္ဂ်င္တပ္ဆိုင္ကယ္ေလး မ်ားကိုစတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။၁၉၈၁မွာပထမဦးဆံုး Water Cooled အင္ ဂ်င္တပ္ 125cc Motocross ၿပိဳင္ဘီးေတြကိုထုတ္လုပ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး DirtBike မ်ားၾကား လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့ပါတယ္။၁၉၈၂မွာMotocrossေမာ္ဒယ္မ်ားရဲ႔ေနာက္Suspension System ကိုအဆင့္ျမင့္ Pro Lever Rear Suspension System ျဖင့္အစားထိုး ႏိုင္ခဲ့ၿပီး 4stroke, WaterCooled အင္ဂ်င္မ်ားကိုစတင္စမ္းသပ္ ထုတ္လုပ္ ခဲ့ပါ တယ္။
၁၉၈၆မွာေတာ့ Off Road Dirt Bike မ်ားရဲ႕ေ႐ွ႕ေနာက္ဘရိတ္မ်ားအားလံုးကို Disc ဘရိတ္တပ္ဆင္ႏိုင္တဲ့ပထမဦးဆံုးထုတ္လုပ္သူျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ထို
အခ်ိန္တုန္းကYamaha က DT series မ်ားကို Drum Type ေနာက္ဘရိတ္မ်ား
သာသံုးၾကၿပီး၁၉၈၈ခုႏွစ္မွစတင္ၿပီးေ႐ွ႕ေနာက္Discဘရိတ္မ်ားအသံုးျပဳႏိုင္
ခဲ့ပါတယ္။၁၉၈၇မွာ 650cc, Single Cylinder,4stroke,Water Cooled,Overhead Camshaft အင္ဂ်င္ကိုစတင္ထုတ္လုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။၁၉၈၂မွာ Scooter ေတြရဲ႕ ေရာင္းအား က်ဆင္းလာခဲ့ၿပီး ၁၉၈၈မွာေတာ့ Mopedနဲ႔ Scooterမ်ား ထုတ္လုပ္ ျခင္းကို အၿပီးတိုင္အဆံုးသတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။၁၉၈၉မွာ KTMရဲ႕ Founder ႀကီး Hans Trunkenpolz ကြယ္လြန္ခဲ့ၿပီးကုမၸဏီလည္း ေငြေၾကးက်ပ္တည္းမႈေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ခဲ့ရပါတယ္။ ၁၉၉၁မွာကုမၸဏီမွေဒဝါလီခံရေၾကာင္းအတိအလင္း ေၾကျငာၿပီးအစိုးရဘဏ္မ်ားဆီမွအကူအညီယူခဲ့ရပါတယ္။ကုမၸဏီကိုျပန္ၿပီးကယ္တင္ႏိုင္ေအာင္ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္တစ္မ်ိဳး တည္းသာမထုတ္လုပ္ပဲ Radiators (Coolingေရတိုင္ကီ)၊ စက္ဘီးနဲ႔ Tooling (စပန္နာ၊ပလာယာ၊ဂြအစ ႐ွိတဲ့ စက္ပစၥည္းမ်ားျဖဳတ္တပ္ရာတြင္အသံုးျပဳေသာကိရိယာမ်ား)မ်ားကို ထပ္တိုး ၿပီးထုတ္လုပ္ခဲ့ရပါတယ္။၁၉၉၂မွာေတာ့ KTMရဲ႕ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ ဌာနမွ KTM Sportsmotorcycle Division ကိုထပ္မံဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါတယ္။
၁၉၉၄မွာ KTM Sportsmotorcycle ဌာနမွ Road Going ေမာ္ဒယ္အျဖစ္နာမည္ေက်ာ္ Duke series ကိုစတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၉၅ မွာေတာ့ဆြီဒင္ ေမာ္ေတာ္ ဆိုင္ကယ္ ကုမၸဏီ Husaberg ကိုဝယ္ယူႏိုင္ခဲ့ ၿပီး Suspensions ေတြအဓိက ထုတ္လုပ္တဲ့ WP (WhitePower) Suspension ကုမၸဏီကိုလည္း ဝယ္ယူႏိုင္ ခဲ့ပါ တယ္။ White Power ကုမၸဏီမွာမူလကေတာ့ Dutch ဒတ္ခ်္အေျခစိုက္ ကုမၸဏီ တစ္ခုျဖစ္ၿပီးေဆး႐ုံသံုးစပရင္ေမြ႔ယာေတြထုတ္လုပ္ပါတယ္။ ၁၉၈၀နဲ႔ ၁၉၉၀ ဝန္းက်င္ေတြမွာအေမရိကားမွနာမည္ႀကီးကုန္သည္မ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ White Brothers ညီေနာင္နဲ႔အမည္ခ်င္းဆင္တူၿပီး လူေတြကမွားယြင္းခဲ့ၾကပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ White Power (အျဖဴေရာင္စြမ္းအား)ဆိုတာလည္း (လူျဖဴလူမည္းအာ႐ွ) လူမ်ိဳးေရးခြဲျခားမႈအဓိပၸါယ္သက္ေရာက္ေစတာေၾကာင့္ကုမၸဏီမွ WP Suspensions ဆိုၿပီးအမည္ေျပာင္းခဲ့ရပါတယ္။
WP ကုမၸဏီမွာေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ Netherlands နယ္သာလန္ႏိုင္ငံ ကိုေရာက္ ႐ွိခဲ့ ၿပီး ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ရဲ႕ ဖရိမ္နဲ႔ Suspensions မ်ားကိုထုတ္လုပ္ခဲ့ပါ တယ္။ KTM မွဝယ္ယူၿပီးေနာက္ပိုင္း ၁၉၉၉ ခုႏွစ္မွာဩစႀတီးယားႏိုင္ငံ Munderfingၿမိဳ႕ငယ္ေလးသို႔စက္႐ုံကိုေျပာင္းေရႊ႔ေစခဲ့ပါတယ္။Munderfingၿမိဳ႕ေလးဟာ KTM႐ုံးခ်ဳပ္နဲ႔Mainစက္႐ုံတည္႐ွိရာMattighofenၿမိဳ႕နဲ႔မိုင္အနည္းငယ္ပဲေဝးကြာပါတယ္။
နယ္သာလန္ႏိုင္ငံမွာက်န္႐ွိခဲ့တဲ့WPစက္႐ုံကေတာ့KTMရဲ႕ Racing အတြက္သီးသန္႔အရည္အေသြးအလြန္ေကာင္းမြန္တဲ့ WP Suspensionsမ်ားကိုလက္႐ွိအခ်ိန္အထိထုတ္လုပ္လွ်က္႐ွိပါတယ္။၁၉၉၆မွာ
LC4, Liquid Cooled အင္ဂ်င္မ်ားကိုElectricStarterနဲ႔တြဲၿပီးထုတ္လုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါ
တယ္။
၁၉၉၇မွာေတာ့620cc,SingleCylinder,LC4အင္ဂ်င္တပ္RoadGoing
ေမာ္ဒယ္Supermotoနဲ႔KTMရဲ႕ပထမဦးဆံုးAdventureေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္LC4Adventure တို႔ကိုေအာင္ျမင္စြာထုတ္လုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။၁၉၉၈ခုႏွစ္မွာ
2stroke Dirt Bikes ေတြအတြက္ PDS Linkless Rear Suspension System ကို
တီထြင္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး125ccနဲ႔ 200cc 2stroke Dirt Bikeေမာ္ဒယ္အသစ္မ်ားကိုမိတ္
ဆက္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။PDS ဆိုတာကေတာ့Progressive Damping Systemျဖစ္ၿပီး
အျခား Makers ေတြကထုတ္တဲ့ Dirt Bike ေတြရဲ႕Rear Mono Suspensionနဲ႔
မတူပါဘူး။ပံုမွန္ Dirt Bike ေတြရဲ႕ Rear Mono Suspension မွာ Link လို႔ေခၚတဲ့ အဆက္ပါ႐ွိၿပီးSuspensionရဲ႕စပရင္က၎ Link ေပၚမွာထိုင္ထားပါတယ္။
PDS Suspension ကေတာ့ Link မပါပဲေနာက္ Swingarm ေပၚမွာပဲစပရင္ကို
ဒါ႐ိုက္ထိုင္ထားပါတယ္။(ပံုမွန္RoadGoingဆိုင္ကယ္မ်ားမွာအသံုးျပဳထား
တဲ့ Rear Mono Suspension နဲ႔ဆင္တူပါတယ္။)PDS ရဲ႕အားသာခ်က္ကေတာ့
Link မပါတဲ့အတြက္ Suspension ကိုေကာင္းစြာကစားႏိုင္ၿပီးအင္မတန္ၾကမ္း
တမ္းတဲ့ OffRoad လမ္းေတြေပၚမွာလည္းအဆင္ေျပစြာေမာင္းႏွင္ႏိုင္ပါတယ္။
Maintainenceလည္းနည္းပါးၿပီးပ်က္ရင္လည္းျပဳျပင္ရလြယ္ကူပါတယ္။အား
နည္းခ်က္ကေတာ့ Link ပါတဲ့ Suspension ေတြလိုထိုင္ခံုကိုအမ်ားႀကီးႏိွမ့္လို႔
မရပါဘူး။အဲ့ဒါေၾကာင့္ Seat Height ေတာ့အေတာ္ေလးျမင့္ပါတယ္။(Linkပါ
တဲ့Systemေတြမွာေတာ့ Seat Height ကိုေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားႏွိမ့္လို႔ရေပမယ့္
အင္မတန္ၾကမ္းတမ္းတဲ့ OffRoad လမ္းေတြမွာေတာ့ဒုကၡေပးႏိုင္ပါတယ္၊
Suspension အထက္ေအာက္မ်ားစြာမကစားႏိုင္ပဲအခန္႔မသင့္ရင္ေတာ့ Link
က်ိဳးသြားႏိုင္သလို Link ေတြရဲ႕အဆက္ေနရာက Bearings ေတြလည္းပ်က္စီး
သြားႏိုင္ပါတယ္။)
၁၉၈၀ ဝန္းက်င္ေတြမွာ KTM ကုမၸဏီရဲ႕အဓိက႐ွယ္ယာပိုင္ဆိုင္သူ Ernst Kronreif နဲ႔ကုမၸဏီတည္ေထာင္သူ Hans Trunkenpolz တို႔ကြယ္လြန္ၿပီး ေနာက္ ပိုင္း သားျဖစ္သူ Erich Trunkenpolz ကကုမၸဏီကိုအေမြဆက္ခံၿပီး တာဝန္ ယူခဲ့ ပါ တယ္။ Kronreif လက္ထက္မွတ္ပံုတင္ထားတဲ့ Kronreif & Trunkenpolz Mattighofen ဆိုတဲ့အမည္မွဖခင္ျဖစ္သူေပးထားခဲ့တဲ့ ယခင္ကအမည္ျဖစ္တဲ့ Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen (KTM) အမည္သို႔ျပန္လည္ေျပာင္း
လဲၿပီးမွတ္ပံုတင္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။"Ready to Race"ဆိုတာက KTM ရဲ႕ေဆာင္ပုဒ္
ျဖစ္ၿပီး Husaberg ဆီကယူသံုးထားတာျဖစ္ပါတယ္။ဆြီဒင္ Dirt Bike ေမာ္ေတာ္ ဆိုင္ကယ္ကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္တဲ့ Husaberg (ဟူစာဘတ္ခ္)ကို KTMမွ၁၉၉၅ခုႏွစ္ မွာ ဝယ္ယူခဲ့ၿပီး၂၀၀၃ခုႏွစ္မွာ Husaberg စက္႐ုံကိုKTMရဲ႕႐ုံးခ်ဳပ္နဲ႔ Main စက္ ႐ုံတည္႐ွိရာMattighofenၿမိဳ႕သို႔ေျပာင္းေရႊ႔ခဲ့ၾကပါတယ္။Husabergကိုဝယ္ယူၿပီးကုမၸဏီရဲ႕လက္ဆြဲေဆာင္ပုဒ္ျဖစ္တဲ့"Ready to Race"ကိုKTMမွယူသံုးခဲ့ပါတယ္။ DirtBikeသီးသန္႔သာထုတ္လုပ္တဲ့Husabergကေတာ့ကုမၸဏီရဲ႕ေဆာင္ပုဒ္ကို "Pure Enduro"ဆိုၿပီးေျပာင္းလဲခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၈၈မွာစတင္တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ Husabergဟာ၂၀၁၃ခုႏွစ္အေရာက္မွာကုမၸဏီရဲ႕၂၅ႏွစ္ျပည့္Anniversaryကို က်င္းပၿပီးHusabergဆိုတဲ့အမွတ္တံဆိပ္ကိုလည္းဖ်က္သိမ္းလိုက္ပါေတာ့တယ္။အခုခ်ိန္မွာေတာ့Husabergရဲ႕နည္းပညာ၊ ဆိုင္ကယ္ထုတ္လုပ္ရာမွာအသံုးျပဳတဲ့စက္႐ုံမွထုတ္လုပ္ေရးစက္ပစၥည္းမ်ားအျပင္Husabergရဲ႕အမွတ္အသားအေရာင္ျဖစ္တဲ့ အျပာေရာင္နဲ႔အျဖဴေရာင္ကိုပါHusqvarnaဆီသို႔လြဲေျပာင္းေပးခဲ့ပါတယ္။စုစုစည္းစည္းက်စ္က်စ္လစ္လစ္ျဖစ္သြားေအာင္ ကုမၸဏီႏွစ္ခုကိုတစ္ခုတည္းအျဖစ္ေျပာင္းလဲဖြဲ႔စည္းလိုက္ၿပီးHusqvarnaအမွတ္တံဆိပ္တစ္ခုတည္းကိုပဲအာ႐ုံစူးစိုက္ၿပီးထုတ္လုပ္လ်က္႐ွိပါတယ္။
Husqvarna(ဟာစကြားနား)ဆိုတာကဆြီဒင္ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္ၿပီးDirtBikeနဲ႔Supermotoမ်ားကိုအဓိကထုတ္လုပ္ပါတယ္။
KTMမွHusqvarnaကိုဂ်ာမန္ကုမၸဏီBMWဆီက၂၀၁၃ခုႏွစ္ႏွစ္ဦးပိုင္းမွာဝယ္ယူခဲ့တာပါ။၂၀၁၃ေအာက္တိုဘာလမွာေတာ့ Husaberg ကိုဖ်က္သိမ္းHusqvarnaကိုျပန္လည္ဖြဲ႔စည္းၿပီးHusqvarnaစက္႐ုံကိုMattighofenကိုပဲေျပာင္းေရႊ႔ခဲ့ၾကပါတယ္။
၁၉၉၉မွာေတာ့Racing Dirt Bike ေတြအတြက္4stroke,400ccနဲ႔ 520cc အင္ဂ်င္ မ်ားကိုထုတ္လုပ္ခဲ့ၿပီး Autolube ေခၚ Separate Lubrication စနစ္ပါတဲ့ 2stroke 125ccနဲ႔200ccမ်ားကိုထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။
Autolube ဆိုတာက 2stroke အင္ဂ်င္ေတြမွာ Premixed ေခၚဆီတုိင္ကီထဲမွာ 2T Oil ကိုတခါတည္းစပ္ၿပီး ထည့္ရတာမဟုတ္ပဲ 2T Oil Tank နဲ႔သီးသန္႔ထည့္ထားရၿပီး 2T Pump က
အင္ဂ်င္ ႐ုန္းအားအလိုက္ Crankcase ထဲAutoျဖန္းေပးတာကိုေျပာတာပါ။
KTMက125cc,200cc Autolubeေတြကို၂၀၀၂ခုႏွစ္အထိသာထုတ္လုပ္ခဲ့ၿပီး
ေနာက္ပိုင္းဆက္မထုတ္ေတာ့ပါဘူး။Performanceအသားေပးတဲ့KTMရဲ႕ 2stroke Dirt Bike မ်ားဟာPremixedနဲ႔သာပိုၿပီးသင့္ေတာ္ပါတယ္။၂၀၀၁ခုႏွစ္
မွာKTM Rider Fabrizio Meoni ဟာ Dakar Rally မွာ LC4 660R ကိုေမာင္းႏွင္ၿပီး
အႏိုင္ရ႐ွိခဲ့ပါတယ္။Dakar Rally ဆိုတာကမိုင္ေပါင္း ၅၀၀၀ ေက်ာ္ေမာင္းႏွင္ရ
တဲ့ကမာၻ႕အခက္ခဲဆံုးလမ္းၾကမ္းRallyၿပိဳင္ပြဲျဖစ္ၿပီးေမာ္ေတာ္ကားေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ATVေတြနဲ႔ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ေလ့႐ွိၾကပါတယ္။Honda,Yamaha, KTM အစ႐ွိတဲ့ကုမၸဏီကုိယ္စားျပဳ Factory Teams ေတြအျပင္ Privateer ေခၚ ဝါသနာ ႐ွင္မ်ားကလည္းမိမိစားရိတ္နဲ႔ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကပါတယ္။
အႏိုင္ရ႐ွိဖို႔ မလြယ္ကူတဲ့ Dakar Rally မွာေအာင္ပြဲေတြရ႐ွိၿပီး KTM လည္းနာမည္ႀကီးလာပါ တယ္။၂၀၀၃ခုႏွစ္မွာ V Twin 950 Adventure ကိုစတင္မိတ္ဆက္ခဲ့ၿပီး ၂၀၀၄ နဲ႔၂၀၀၅ခုႏွစ္ေတြမွာေတာ့ Naked Bike 990 Super Duke,950 Supermoto နဲ႔ Super Bike 990 RC8 Venom တို႔ကိုထုတ္လုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ထိုႏွစ္ထဲမွာပဲ ေဟာလီး၀ုဒ္မင္းသားတစ္ဦးတဲ့ Ewan McGregor နဲ႔အဂၤလိပ္လူမ်ိဳး နာမည္ႀကီး ဆိုင္ကယ္သမားစာေရးဆရာျဖစ္တဲ့ Charley Boormanတို႔ရဲ႕မိုင္၁၉၀၀၀ေက်ာ္၊ Londonမွ New Yorkအထိခရီးသြားမွတ္တမ္းTVseriesျဖစ္တဲ့ Long Way Round ကိုKTMရဲ႕Adventureဆိုင္ကယ္မ်ားနဲ႔႐ိုက္ကူးဖို႔ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။Ewan McGregor က BMWရဲ႕ဆိုင္ကယ္မ်ားကိုပိုၿပီးသေဘာက်ေပမယ့္ Motorcycle Specialist ျဖစ္တဲ့ Charley Boorman ကေတာ့ KTMကိုပဲေထာက္ခံခဲ့ပါတယ္။ BMWနဲ႔ KTM ဆိုင္ကယ္မ်ားကိုစိတ္ႀကိဳက္စမ္းသပ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ BMW ေတြ ထက္ Reliable ပိုျဖစ္တဲ့KTMဆိုင္ကယ္မ်ားကိုေရြးခ်ယ္ဖို႔ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။
BMW ကိုပိုႀကိဳက္တဲ့ Ewan McGregor ကဆိတ္ဆိတ္ေနခဲ့ေပမယ့္ Long Way Round ႐ိုက္ကူးေရးအဖြဲ႔ဝင္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ KTMရဲ႕ Adventure Specialist Rider တစ္ေယာက္မွ KTMကိုအေၾကာင္းၾကားခဲ့ပါတယ္။ KTMမွ Ewan McGregor အင္တင္တင္ျဖစ္မႈအတြက္စိတ္ခုသြားၿပီးဆိုင္ကယ္ေတြမေထာက္ပံ့ေတာ့ဘူးဆိုၿပီး Projectမွခ်က္ခ်င္းပဲထြက္သြားပါေတာ့တယ္။ဒီေနရာမွာေျပာခ်င္တာက
KTMဟာဒီProjectကိုအစကတည္းကစိတ္သိပ္မပါပါဘူး၊ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့
သူ႔ရဲ႕ဘီးေတြဟာမိုင္တစ္ေသာင္းကိုးေထာင္ေက်ာ္ကို Survive မလုပ္ႏိုင္
ေလာက္ဘူးလို႔ယူဆထားတဲ့အတြက္လည္းပါပါတယ္။တကယ္လို႔ဒီProjectကိုလက္ခံလိုက္ၿပီး လမ္းတစ္ဝက္ေလာက္ေရာက္မွ Break Down ျဖစ္ရင္ေတာ့
ကုမၸဏီအေနနဲ႔ Image က်မွာအေသအခ်ာပဲေလ၊ၿပီးေတာ့ဒီေလာက္ေဝးလြန္း
တဲ့မိုင္အကြာအေဝးကိုလည္း KTM ကတစ္ခါမွမေမာင္းခဲ့ဖူးတဲ့အတြက္ အေတြ႔ အၾကံဳလည္းမ႐ွိသလိုအာမခံခ်က္လည္းမေပးႏိုင္ဘူးေလ။အဲ့ဒါေၾကာင့္ Ewan ကိုအေၾကာင္းျပၿပီးProjectကိုျငင္းဆိုႏိုင္ခဲ့တာေပါ့။ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့BMWရဲ႕ Adventure ဆိုင္ကယ္ေတြျဖစ္တဲ့ R1150GS ေတြနဲ႔ပဲ႐ိုက္ကူးခဲ့ရပါတယ္။ (R1150GS ေတြလည္းလမ္းမွာခဏခဏ Break Downျဖစ္ခဲ့ပါတယ္၊Boorman နဲ႔ Serviceကားေပၚပါလာတဲ့ BMW Mechanists ေတြအတူေပါင္းၿပီးျပင္ခဲ့ရပါ တယ္။) ၂၀၀၄ခုႏွစ္ Long Way Round ကို BMWR1150GS မ်ားနဲ႔႐ုိက္ကူးခဲ့ၿပီး TVseries မွာေအာင္ျမင္မႈရ႐ွိခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၀၇မွာေတာ့ဒုတိယ series အျဖစ္ ဥေရာပမွအာဖရိကအထိႏိုင္ငံေပါင္း၁၈ႏိုင္ငံကိုျဖတ္ေက်ာ္ၿပီး Long Way Down ကို BMW ရဲ႕R1200GS မ်ားနဲ႔႐ိုက္ကူးခဲ့ပါတယ္။ ဒီျဖစ္ရပ္ကိုျပန္ၾကည့္ရင္ေတာ့ BMWရဲ႕Adventure ဆိုင္ကယ္မ်ားကိုလူသိမ်ားထင္႐ွားလာေစၿပီးေစ်းကြက္အရ လည္းေအာင္ျမင္မႈအႀကီးအက်ယ္ရ႐ွိေစခဲ့ပါတယ္။LWRနဲ့LWD TV series ေတြ ေၾကာင့္ေနာက္ပိုင္းဆိုင္ကယ္သမားခရီးသြားေတြနဲ႔Adventureဆိုင္ကယ္ခ်စ္သူေတြအၾကား BMWရဲ႕GSseriesေတြဟာအဓိကေရြးခ်ယ္စရာျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။ဒါဟာ KTM အတြက္ေတာ့အလြန္ႀကီးမားတဲ့ဆံုး႐ွံဳးမႈတစ္ခုပါပဲ။ႏွစ္စဥ္ႏွစ္ တိုင္းမွာလည္းKTMရဲ႕Adventureေမာ္ဒယ္မ်ားဟာBMWရဲ႕ Adventure GS မ်ား နဲ႔ႏိႈင္းယွဥ္ခံရၿပီး GS မ်ားကိုသာပိုၿပီးေရြးခ်ယ္တာေတြ႔ရပါတယ္။ ၂၀၀၃မွာ စထုတ္ခဲ့တဲ့ 950Adventure ကိုအဆင့္ျမႇင့္ၿပီး၂၀၀၆ခုႏွစ္မွာ 990 Adventure ကိုစတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။၂၀၁၃မွာေတာ့နာမည္ႀကီးေမာ္ဒယ္တစ္ခု ျဖစ္တဲ့ 1190Adventure ကိုစတင္ထုတ္ခဲ့ၾက ၿပီးယခုလက္႐ွိအထိထုတ္လုပ္ေနဆဲ ျဖစ္ ပါတယ္။
၂၀၁၅ခုႏွစ္မွာနာမည္ႀကီး Adventure ဆိုင္ကယ္ျဖစ္တဲ့ BMW R1200GS ကိုအေပၚစီးကယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္တဲ့ V Twin 1301cc႐ွိတဲ့ 1290 Super Adventure ကိုစတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။Naked Bike Single Cylinder Duke series မ်ားကို Duke 620 (၁၉၉၃မွ၁၉၉၇အထိ)၊ Duke 640 (၁၉၉၈မွ ၂၀၀၇ အထိ)၊ Duke 690(၂၀၀၈မွ၂၀၁၁အထိ)၊ Duke 690 (၂၀၁၂မွ ၂၀၁၅အထိ)၊ Duke 690R (၂၀၁၃မွ၂၀၁၅အထိ)၊Duke 690 ေမာ္ဒယ္အသစ္ကို 693cc နဲ႔ ၂၀၁၆မွစတင္ၿပီးထုတ္လုပ္လွ်က္႐ွိပါတယ္။
V Twin Naked Bike အျဖစ္ နာမည္ ႀကီး 1290 Super Duke ကိုေတာ့၂၀၁၃ ခုႏွစ္မွလက္႐ွိအထိထုတ္လုပ္ေနပါ တယ္။
၂၀၀၅ခုႏွစ္မွာ ATV မ်ားထုတ္လုပ္တဲ့ Polaris Industries နဲ႔ Partner မ်ားအျဖစ္
ေၾကျငာၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့အဆင္မေျပမႈမ်ားျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။၂၀၀၆မွာ
ေတာ့KTM က 450cc နဲ႔ 510cc ႐ွိ RFS ေခၚ Racing Four Stroke အင္ဂ်င္မ်ားကို
Polaris ရဲ႕ATV မ်ားအတြက္ေရာင္းခ်ခဲ့ရပါတယ္။၂၀၀၇မွာ India အေျခစိုက္ Bajaj Auto Limited မွ KTMရဲ႕႐ွယ္ယာအခ်ိဳ႕ကိုဝယ္ယူခဲ့ၿပီး ၂၀၁၂ အေရာက္မွာ ေတာ့႐ွယ္ယာပိုင္ဆိုင္မႈစုစုေပါင္း၄၇%အထိ႐ွိလာပါတယ္။
အာ႐ွတိုက္အထိ ေစ်းကြက္ျဖန္႔က်က္တဲ့အေနနဲ႔အိႏၵယထုတ္Duke 200 မ်ားကို ၂၀၁၂မွာပဲ စ တင္ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။125cc Single Cylinder အင္ဂ်င္တပ္ဆင္ထားတဲ့ Duke 125 မ်ားကိုလည္း ဥေရာပဆယ္ေက်ာ္သက္ ေစ်းကြက္အတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။၂၀၁၃ခုႏွစ္မွာအေမရိကားေစ်းကြက္အတြက္ Duke 390 နဲ႔ Fairing ကာဗာမ်ားတပ္ဆင္ထားတဲ့ Sport Bike RC 200 နဲ့ RC390 ကို ျဖန္႔ခ်ီခဲ့ ပါတယ္။ Superbike အေနနဲ႔ ၂၀၀၅ မွာ 990 RC8 Venom ကိုစတင္ထုတ္ လုပ္ ခဲ့ၿပီး၂၀၀၈ခုႏွစ္မွာ 1190 RC8 နဲ႔ ၂၀၁၀မွ လက္႐ွိအထိ RC8R တို႔ကိုထုတ္လုပ္ လွ်က္ ႐ွိပါတယ္။ Road Racing ၿပိဳင္ပြဲေထာက္ပ့ံမႈအေနနဲ႔ ၂၀၀၇ခုႏွစ္ Red Bull Moto GP Rookies Cup ၿပိဳင္ပြဲမွာ 125cc Racing ဆိုင္ကယ္ေလးမ်ားကို စတင္ ပံ့ပိုးခဲ့ၿပီး ၂၀၁၂ မွစတင္ၿပီး အခုခ်ိန္အထိၿပိဳင္ပြဲဝင္ဘီးမ်ားကို အျပည့္အဝ ေထာက္ပံ့ေပးေနပါတယ္။ၿပီးေတာ့ MotoGP ရဲ႕ Moto3 Class အတြက္ 250cc Single Cylinder 4Stroke ၿပိဳင္ဘီးမ်ားကို ၂၀၁၂ မွ လက္႐ွိအထိထုတ္လုပ္ ေပး လွ်က္႐ွိပါတယ္။Dirt Bike ၿပိဳင္ပြဲဝင္ဘီးမ်ားအေနနဲ႔ Single Cylinder 50ccမွ 701cc အထိထုတ္လုပ္လွ်က္႐ွိပါတယ္။ KTM ဟာ Dirt Bike ၿပိဳင္ပြဲမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ Motocross,Enduro,Trails,Motocross Free Style,Rally အစ႐ွိသျဖင့္ကမာၻေပၚ မွာ႐ွိတဲ့ Dirt Bike ၿပိဳင္ပြဲ Class မွန္သမွ်အတြက္ Dirt Bike ေမာ္ဒယ္မ်ိဳးစံုကို ထုတ္လုပ္ေပးလွ်က္႐ွိၿပီး Champion ဆုမ်ား Winner ဆုမ်ားလည္းမေရမတြက္ ႏိုင္ေအာင္ရ႐ွိလွ်က္႐ွိပါတယ္။KTM ဟာ Dirt Bike မ်ားကို Engine Displacement အလိုက္၊Classအလိုက္၊ေမာင္းႏွင္ရမယ့္လမ္းအမ်ိဳးအစားအလိုက္ထုတ္လုပ္ လွ်က္႐ွိၿပီးကမာၻေပၚမွာေတာ့နံပါတ္ (၁) Dirt Bike Manufacturer ကုမၸဏီတစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
KTMရဲ႕ လက္႐ွိထုတ္လုပ္ေနတဲ့ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ားကေတာ့ Dirt Bike
Motocross ၿပိဳင္ပြဲအတြက္ SXseries 2stroke (50,65,85,125,150,250)၊SX-F
4stroke (250,350,450) မ်ားကိုထုတ္လုပ္လွ်က္႐ွိပါတယ္။ Enduro ၿပိဳင္ပြဲမ်ား
အတြက္ XC ေခၚCross Country series 2stroke အတြက္ (125,150,250,300)၊
EXC-F4stroke အတြက္ (250,350,450,500,690EnduroR) မ်ားကိုထုတ္လုပ္ လွ်က္႐ွိပါတယ္။Enduroနဲ႔ Trails (မတ္ေစာက္တဲ့လမ္းေတြေပၚမွာ ေမာင္းႏွင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ရတဲ့အတြက္ Rider အတြက္ထိုင္ခံုပါျဖဳတ္ၿပီးအေပါ့ပါးဆံုးျပဳလုပ္ ထား တဲ့ဘီး) Calss၂ခုၾကားကြက္လပ္ကိုျဖည့္တဲ့အေနနဲ႔ Enduroဘီးေတြေလာက္ မေလးလံ Trails ဘီးေတြလိုလည္းမဟုတ္တဲ့ Free ride series ျဖစ္တဲ့ Freeride 350နဲ႔ Freeride 250R တို႔ကိုလည္းထုတ္လုပ္ထားပါတယ္။ ဒါ့အျပင္အင္ဂ်င္ မပါပဲ လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာတပ္ဆင္ထားတဲ့ Freeride E-SX,E-XCနဲ႔ E SM (Supermoto) တို႔ကိုလည္းထုတ္လုပ္ထားတာေတြ႔ရပါတယ္။ Supermoto အျဖစ္ Street Legal လည္းျဖစ္ၿပိဳင္ပြဲလည္းဝင္ႏိုင္တဲ့ 690 SMCR ကိုလည္းထုတ္လုပ္ ထားပါတယ္။ ခရီးေဝးသြား Adventure ဘီးမ်ားအေနနဲ႔ V Twin အင္ဂ်င္တပ္ 1050 Adventure, 1190Adventure, 1190AdventureR နဲ႔ 1290 Super Adventure တို႔ကိုထုတ္လုပ္ထားပါတယ္။ Sport Tourer အေနနဲ႔ 1290 Super Duke GT နဲ႔ Super Naked Bike အျဖစ္ 1290 Super DukeR တို႔ကိုလည္း ထုတ္ လုပ္ထားပါတယ္။Single Cylinder Duke series မ်ာအေနနဲ႔ Duke125,200,390, 690 နဲ႔ 690 DukeR တို႔ကိုထုတ္လုပ္ထားတာေတြ႔ရပါတယ္။ Supersport ဘီး မ်ား အေနနဲ႔ Duke အင္ဂ်င္မ်ားတပ္ဆင္ထားတဲ့ RC125,200,390 တို႔ကိုလည္း ထုတ္လုပ္ထားပါတယ္။
ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ားတင္မကပဲ ၂ေယာက္စီး ၿပိဳင္ ကားအေနနဲ႔ Audi ရဲ႕ 2.0L Turbocharged အင္ဂ်င္တပ္ဆင္ထားတဲ့ X-Bow ၿပိဳင္ကားေလးကိုလည္းထုတ္လုပ္ထားတာေတြ႕ရပါတယ္။ Superbike 1190 RC8R ကိုေတာ့၂၀၁၅ေမာ္ဒယ္အတြက္ပဲ ထုတ္လုပ္ထားၿပီး ၂၀၁၆အတြက္ ထုတ္ထားတာေတာ့မေတြ႔ရေသးပါဘူး
KTM ဟာ Single Cylinder အင္ဂ်င္ေတြထုတ္တဲ့ေနရာမွာေတာ့ နာမည္အႀကီး
ဆံုးပဲ၊ Displacement 50cc ကေန 690cc အထိထုတ္တယ္။ Single Cylinder
690cc ကို ဘယ္ Manufacturer ကထုတ္လဲ။ ဘယ္သူမွမထုတ္ႏိုင္ဘူး။ KTM
တစ္ခုတည္းထုတ္တာ။(Supermoto ၿပိဳင္ပြဲအတြက္ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ဘီးေတြကို 700cc
အထိ ထုတ္ပါတယ္။) Husqvarna ထုတ္တယ္ လာမေျပာနဲ႔။ Husqvarna TE 690 နဲ႔ SM 690 အင္ဂ်င္ေတြဟာ KTM ရဲ႕ Duke 690, SM 690 နဲ႔ Enduro 690
အင္ဂ်င္ေတြယူသံုးထားတာ။ ဘာလို႔လဲဆို Husqvarna ကို KTM ကဝယ္ထား
တာ၊ KTM ရဲ႕နည္းပညာေတြနဲ႔ပဲထုတ္တယ္။ Husaberg ကိုလည္းဝယ္ခဲ့တာပဲ
အခုေတာ့ဖ်က္သိမ္းလိုက္ပီး
ေနာက္တစ္ခုက Suspension ၊ WP Suspension ဆိုတာ KTM ရဲ႕အပိုင္ပဲ။
KTM နဲ႔ Husqvarna ဘီးေတြမွာပဲသံုးတယ္။ အျပင္က အျခား Manufacturer ေတြ
အတြက္မထုတ္ဘူး။ WP က ဂ်ာမနီမဟုတ္ဘူး။ ဒတ္ခ်္ ကလာတာ။ နယ္သာလန္ စက္႐ုံက ထုတ္တာၿပိဳင္ဘီး သီးသန္႔ေတြအ
တြက္ပဲ။ Motocross SX,SX-F အတြက္ PDS Linkless Suspensions ေတြ၊ Enduro EXC,EXC-F ေတြအတြက္ (တခ်ိဳ႕လည္း Link ပါတာ႐ွိတယ္။) Rally ၿပိဳင္
ဘီးေတြအတြက္နဲ႔ MotoGP RC16 အတြက္ပဲထုတ္ေပးပါတယ္။ ဩစႀတီးယား
မွာ႐ွိတဲ့ WP စက္႐ုံက Made in Austria ဘီးေတြျဖစ္တဲ့ Street Legal Dirt Bikes ေတြ Duke 690, Super Duke နဲ႔ Adventure ေတြအတြက္ Suspensions ေတြ
ထုတ္ေပးတယ္။ အိႏၵိယမွာ႐ွိတဲ့ WP စက္႐ုံက Duke 200,390 နဲ႔ RC 200,390
ေတြအတြက္ထုတ္ေပးတယ္။ (အဲ့ဒါေၾကာင့္ Duke RC 200,390 ေတြရဲ႕ WP
Suspension ေတြဟာ Quality ပိုင္းမွာနည္းနည္းေတာ့ေျပာစရာ႐ွိပါတယ္။)
ေနာက္တစ္ခုက လမ္းၾကမ္းသြား Dirt Bike ေတြပဲ၊KTM က Dirt Bike မွာ နာမည္ အႀကီးဆံုးပဲ၊ က်န္တဲ့ေကာင္လိုက္မမွီဘူး။ International Motocross ၿပိဳင္ပြဲေတြ Enduro ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာၾကည့္လိုက္၊ လိေမၼာ္ေရာင္ေတြခ်ည္းပဲ။ ေနာက္တစ္ခုက 75° V Twin RC8 အင္ဂ်င္၊ ဒီေကာင္ကအရမ္းနာမည္ႀကီးတယ္၊ Super Duke နဲ႔ Adventure ေမာ္ဒယ္ေတြမွာသံုးတယ္။Horse Power နဲ႔ Torque ကိုအခ်ိဳးညီညီ ထုတ္ေပးႏိုင္တာေတြ႔ရတယ္။ Ducati Monster ေတြရဲ႕ 90° L Twin အင္ဂ်င္ ထက္ပိုေကာင္းတယ္ ပိုၿပီးလည္းအၾကမ္းခံတယ္လို႔ေျပာလို႔ရတယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆို RC8 အင္ဂ်င္က Valves ေတြကို Chain နဲ႔ေမာင္းတာ၊ Ducati က Valves ေတြ ကို Belt ႀကိဳးနဲ႔ေမာင္းတာ၊ ဘာပဲေျပာေျပာ သံမဏိခ်ိန္းႀကိဳးနဲ႔ေမာင္းတဲ့ RC8 အင္ဂ်င္က ပိုၿပီးအၾကမ္းခံ တာ႐ွည္ခံတယ္လို႔ေျပာလို႔ရတယ္။( Panigale ေတြ မပါ၊ Panigale ေတြက ဒီအခ်က္ေတြေၾကာင့္ Belt ႀကိဳးမသံုးပဲ Chain ႀကိဳးနဲ႔ ပဲ ေမာင္းပါတယ္။)
အိႏၵိယ အေျခစိုက္ Bajaj ကုမၸဏီဟာ KTM ကို 47% အထိပိုင္ဆိုင္ေနတာ မေမ့
ပါနဲ႔၊ အခုဆိုရင္ 50% အထိ႐ွိေနပါၿပီး။ Bajaj ရဲ႕လက္ေအာက္မွာ Hero, Hero Honda, Pulsar, Bajaj ,KTM အစ႐ွိတဲ့ နာမည္ေတြနဲ႔ ဆိုင္ကယ္ေတြထုတ္တာ
ေၾကာင့္ Bajaj ဟာ ကမာၻ႕ နံပါတ္တစ္ ဆိုင္ကယ္ထုတ္လုပ္သူျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔
ေနာက္မွာ Honda လိုက္ပါတယ္။အဲ့ဒါေၾကာင့္ Duke 200,390 နဲ့ RC 200, 390
ေတြဟာ 100% Made in India ျဖစ္ပါတယ္။ 200cc ကို အာ႐ွအတြက္ရည္ရြယ္ ၿပီး 390cc ေတြကိုေတာ့ USA ကိုအဓိကထားျဖန္႔ပါတယ္။
အိႏၵိယထုတ္ KTM ေတြအေနနဲ႔ Build Quality နဲ႔ Reliable မွာ ျပႆနာေတာ့
နည္းနည္း႐ွိပါတယ္။ KTM ေတြဟာ service ေတာ့အေတာ္ေလးကို လိုအပ္ပါ
တယ္။ ၿပိဳင္ပြဲမွာအႏိုင္ရေနတာလည္း service ႏိုင္လို႔ပါ။ ၂နာရီ ၃နာရီေလာက္
အျပင္းအထန္ေမာင္းၿပီး ကြၽမ္းက်င္တဲ့ Mechanists ေတြက service လုပ္ၾကရပါ
တယ္။ (ဒါေၾကာင့္လည္း အခု Dakar Rally မွာ Honda HRC Team ကို ေက်ာ္ၿပီး
အႏိုင္ရေနတာပါ။)Universal Diagnosis Scanner Tool တစ္ခုဝယ္ၿပီး ေဆာင္ ထားသင့္ပါတယ္။ (ကုမၸဏီက KTM Scanner မရခဲ့ရင္ေပါ့။) MS6050 သို႔ MS5950 Scanner တစ္ခုကိုဝယ္ထားသင့္ပါတယ္။ MS6050 ဟာ USA made Scanner ျဖစ္ၿပီး Ducati အပါအဝင္ ထုတ္သမွ် Modern ဘီးတိုင္းကို Service ေပး ႏိုင္ပါတယ္။ ကမာၻ႔အေကာင္းဆံုး Universal Motorcycle Scanner တစ္ခုျဖစ္ၿပီး
Independent ဆိုင္ကယ္ဝပ္ေ႐ွာ့ေတြ၊ Stand Alone ဆိုင္ကယ္ဝပ္ေ႐ွာ့ေတြက
လာသမွ် ဆိုင္ကယ္ Brand တိုင္းကို Service ေပးႏိုင္ဖို႔ဝယ္ထားၾကပါတယ္။ ေစ်း
ကေတာ့ သိပ္အမ်ားႀကီးမဟုတ္ပါဘူး၊ Duke 200 ရဲ႕ Show Room ေစ်းေလာက္
ပဲ႐ွိပါတယ္။
အားလံုးပဲဆိုင္ကယ္ဗဟုသုတေတြနဲ႔ျပည့္ဝၾကပါေစ
Sharing knowledge is
developing mankind
By Lawrence
Peace
ေနာက္ထပ္ သတင္းအသစ္မ်ားကို ၾကည့္ခ်င္တယ္ဆိုရင္လဲ့ ဒီ Myanmar Motorcycle Page ေလးကို Like လုပ္ပီး Follow ႏွိပ္ထားဖို႔မေမ့နဲ႔ေနာ္
No comments:
Post a Comment